راه های پیش گیری از دیابت را بهتر بشناسیم

برمبنای آخرین آمار و اطلاعات 11 درصد جمعیت بالای 25 سال در کشور به دیابت مبتلا هستند که در این میان تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع دو بسیار قابل توجه تر از مبتلایان به دیابت نوع یک است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، از این آمار یاد شده ۱۰ درصد را مردان و ۱۱.۵ درصد را زنان می سازند. متاسفانه مرگ های ناشی از دیابت سالانه حدود ۳۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ نفر است. اما چگونه می توان از افزایش آمار مبتلاشدن به دیابت پیشگیری کرد؟
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، با به کارگیری ۱۲ روش می توانیم از مبتلاشدن به دیابت جلوگیری کنیم:

_ شکر و کربوهیدرلت تصفیه شده را از رژیم غذایی حذف کنید.

_ رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به جلوگیری از افزایش میزان قندخون کمک نماید.

_ برای پیش گیری از دیابت بطور منظم تحرک و فعالیت داشته باشید.

_ خوردن غذاهایی با ویتامین D بالا می تواند خطر مبتلاشدن به دیابت را کم کند.

_ آب شرب را جایگزین نوشیدنی ها بخصوص نوشیدنی های قنددار کنید.

_ غذاهای فرآوری شده و کنسروها را در رژیم غذایی کاهش دهید.

_ اگر اضافه وزن دارید یا کمی چاق هستید وزنتان را کم کنید.

_ برای پیش گیری از دیابت به اندازه کافی و با کیفیت بخوابید.

_ برای پیش گیری از دیابت گوشت قرمز کم مصرف کنید.

_ دور فست فودها، سوسیس، کالباس و غذاهای آماده خط بکشید.

_ برای جلوگیری از دیابت از تبلی و یکجا نشستن پرهیز کنید.

_ اهتمام کنید از اضطراب و فشارهای روحی و عصبی بپرهیزید.