آمار جهانی همه گیری کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تا حالا به 75 میلیون و 283 هزار و 201 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 668 هزار و 366 نفر نیز بر اثر مبتلاشدن به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بنابر تازه ترین آمارها تا حالا ۵۲ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۵۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۱۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
آمریکا الان با بیش از ۱۷.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۳۱۷ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان بعد از آمریکا به ترتیب با بیش از ۹.۹ و ۷.۱ میلیون مبتلا، جایگاه دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده اند.
همین طور هم اکنون چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.
تعداد جان باختگان این بیماری در ایتالیا نیز از ۶۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تا حالا بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است. بعلاوه الان تعداد قربانیان کرونا در انگلیس هم از ۶۶ هزار نفر عبور کرده و با اختلاف نزدیک از ایتالیا در بین کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همین طور فرانسه بیش از ۵۹ هزار و ایران نیز بیش از ۵۳ هزار فوتی بر اثر مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده اند. بعد از این کشورها نیز روسیه با بیش از ۴۹ هزار، اسپانیا با بیش از ۴۸ هزار و آرژانتین با بیش از ۴۱ هزار جان باخته، دیگر کشورهایی هستند که تا حالا آمار بالای مرگ ومیر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۱۷ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۷۷۰ مبتلا، ۳۱۷ هزار و ۹۲۸ قربانی
۲. هند: ۹ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۴۷ مبتلا، ۱۴۴ هزار و ۸۲۹ قربانی
۳. برزیل: هفت میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۲۷ مبتلا، ۱۸۴ هزار و ۸۷۶ قربانی
۴. روسیه: دو میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۶۸ مبتلا، ۴۹ هزار و ۱۵۱ قربانی
۵. فرانسه: دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۱۶ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۱۹ قربانی
۶. ترکیه: یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۶۸۰ مبتلا، ۱۷ هزار و ۳۶۴ قربانی
۷. انگلیس: یک میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۶۰ مبتلا، ۶۶ هزار و ۵۲ قربانی
۸. ایتالیا: یک میلیون و ۹۰۶ هزار و ۳۷۷ مبتلا، ۶۷ هزار و ۲۲۰ قربانی
۹. اسپانیا: یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۳۳ مبتلا، ۴۸ هزار و ۷۷۷ قربانی
۱۰. آرژانتین: یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۳۷۲ مبتلا، ۴۱ هزار و ۵۳۴ قربانی
بر طبق آمار فوق هم اکنون ۱۵ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون مبتلاشدن عبور کرده و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همین طور کشورهای روسیه، فرانسه، ترکیه، انگلیس ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، کلمبیا، آلمان، مکزیک، لهستان و ایران نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.