مطالعات نشان می دهد؛ ارتباط افزایش مصرف گوشت با بروز علایم آسم در کودکی

بر اساس گزارش محققان، مواد موجود در گوشت پخته با بالا رفتن خطر خس خس سینه در کودکان مرتبط می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، محققان بیمارستان مونت سینای آمریکا دریافتند عادات غذایی در اوایل زندگی امکان دارد با خس خس سینه و ابتلاء به بیماری آسم در آینده ارتباط داشته باشد.
در این مطالعه، ۴۳۸۸ کودک ۲ تا ۱۷ ساله از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ تحت نظر بودند و عادات رژیم غذایی والدین و فرزندان شأن مورد نظرسنجی قرار گرفت.
محققان از داده های نظرسنجی برای ارزیابی ارتباط بین AGE رژیم غذایی و فراوانی مصرف گوشت و علایم تنفسی استفاده کردند. آنها دریافتند که مصرف بیشتر AGE به صورت قابل توجهی با افزایش احتمال خس خس سینه همراه می باشد.
محققان معتقدند ترکیبات التهاب زا معروف به AGE (advanced glycation end-products)، نمونه ای از شاخص های پرخطر رژیمی در اوایل زندگی هستند که در جلوگیری از بیماری های التهابی مجاری تنفسی نقش دارند.
«جینگ جن وانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما دریافتیم که مصرف بیشتر AGE های رژیم غذایی که عمدتاً ناشی از مصرف گوشت های غیردریایی است، با افزایش ریسک خس خس سینه در کودکان در ارتباط می باشد.»
وی در ادامه می افزاید: «تحقیق در مورد شناسایی عوامل رژیم غذایی که بر علایم تنفسی در کودکان تاثیر می گذارد مهم می باشد، چونکه این خطرات به صورت بالقوه قابل تغییر هستند.»

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.