وزیر بهداشت خبر داد: هیچ موردی از کرونای انگلیسی در مازندران تائید نشده است

به گزارش یسکافه مازندران وزیر بهداشت با تایید شناسایی چهار مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کشور با تکیه بر اینکه ویروس کرونا هنرمندانه در کشور مهار شده و به سمت مهار کامل بیماری پیش خواهیم رفت، اظهار داشت: تا کنون از نمونه های ارسال شده هیچ نمونه ای از ویروس خطرناک و جهش یافته جدید در استان مازندران تائید نشده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید نمکی اظهار داشت: مدیریت بیماری کرونا در استان مازندران با سایر استان ها کاملاً متفاوت بوده و مهار ویروس به شدت دشوارتر از آتش سوزی جنگل ها است، اگر خیز بیماری در دوره های قبلی در استان کنترل شده ناشی از تلاش مضاعف بوده است.
وی ضمن اشاره به خدمات و همراهی دستگاههای مختلف همچون سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و غیره با بخش سلامت اظهار نمود: تا زمانی که باید مقاومت نماییم و بایستیم باید با فرهنگ شهادت عجین باشیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با همدلی، وفاق و درایت رهبر فرزانه انقلاب توانستیم دستاورد ملی را کسب نماییم، اظهار داشت: هیچ بیماری در هیچ جای کشور در پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نبوده است.
نمکی اظهار داشت: دشمنان ظالمانه در قفل کردن محموله ها برای تهیه ماسک و لباس محافظ در ایام اول دست انداز بوجود آورده و با مشکل مواجه بودیم.
وی با تکیه بر اینکه یک نفر را به علت قومیت خاص بر دیگری ترجیح ندادیم، اظهار داشت: ما هیچکس را به علت وضع اقتصادی ترجیح ندادیم و هزار تبعه بدون کارت اقامت را درمان کردیم و هیچ دستگاه اکسیژینی را به علت کهولت سن از بیماری باز نکردیم درحالی که این مساله در کشورهای دیگر رخ داده و هر دارویی در هرجای دنیا مصرف شد در کمترین زمان وارد، تولید و بعد صادر کردیم.
نمکی با عنوان اینکه با دست های بسته در اقیانوس بلا هستیم، : تصریح کرد: پیشبینی طوفان کرونایی در کشور و مرگ هزار و ۲۰۰ نفر در ایران می رفت، برای ایستادگی مقابل هجمه بیماری، طرحی ملی طراحی و به نام سردار رشید اسلام، شهید سلیمانی مزین شد.
نمکی با اشاره به اینکه بیشتر از ۸۵ درصد مرگ و میرها در کشور در ارتباط با افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه ای است، اظهار نمود: امروز مرگ زیر ۱۰۰ نفر را تجربه می نماییم و این در شرایطی است که روزانه بیشتر از ۳۰۰۰ مرگ در آمریکا ثبت می شود.
وزیر بهداشت از شناسایی چهار بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی اطلاع داد و اظهار داشت: ویروس جدید انگلیسی و اروپایی ردیابی شده و تابحال چهار مورد جدید از ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور تأیید شده است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به تفاوت ویرووس انگلیسی اظهار داشت: ویروس جدید د۱۰ برابر بیشتر از ویروس اولیه خطرناک تر است.
نمکی ضمن اشاره به فرآیند تولید و تهیه واکسن کرونا اظهار داشت: روزهای اول می دانستیم در واکسن امکان دارد گرفتار بی مهری و کم توجهی شویم بنابراین تلاش کردیم با تاکید بر دانش داخلی ساخت واکسن را دنبال نماییم و در این راستا جلسات و کمیته هایی تشکیل شده و در آینده نزدیک یکی از سازندگان اصلی واکسن در منطقه هستیم و تا آخر بهار واکسن ایرانی به صورت انبوه تولید می شود.
نمکی از اجرای فاز سوم کلینیکال در آینده اطلاع داد و اظهار داشت: تست های مدل انسانی واکسن موفق آمیز بود و گروه دوم و سوم هم در حال پیوستن است و اجازه نمی دهیم کسی واکسن خویش را روی مردم ما آزمایش کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.