معان استاندار تهران تاکید کرد سفرهای گسترده به شهرهای قرمز زنگ خطر پیک چهارم کرونا

به گزارش یسکافه معاون استاندار تهران ضمن انتقاد از سفرهای گسترده از مبدأ تهران ظرف روزهای گذشته اشاره کرد: این سفرها زنگ خطری برای شکل گیری پیک چهارم کرونا است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، شکرالله حسن بیگی در آخر جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: جلسات ستاد مقابله با کرونا استان تهران هر هفته در ایام دوشنبه برگزار می گردد و گزارش هایی از عملکرد اجرائی طرح شهید سلیمانی در این استان ارائه و موضوع مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: درباب بازگشایی مدارس ما به مصوبه قبلی ایراداتی داشتیم که نظراتمان را به وزارت کشور اعلام کردیم، اما در این نشست دکتر زالی اعلام نمودند که برمبنای آخرین تصمیمات حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست و به صورت اختیاری می توانند در مدارس حضور پیدا کنند.
وی افزود: متاسفانه یک درصد در پذیرش بیماران در بخش ویژه شاهد افزایش بودیم و این نشان از کمرنگ شدن رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است. میانگین رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم اکنون ۷۷ درصد است، در حالی که برای اثرگذاری مطلوب باید این میانگین بیش از ۹۰ درصد باشد.
وی ادامه داد: هر چند که شاهد سیر نزولی آمارها در بیماری کرونا هستیم، اما باید رعایت پروتکل ها را به صورت جد در دستور کار قرار دهیم تا شاهد پیک چهارم نباشیم. ما در اجرای محدودیت ها تابع ستاد ملی کرونا هستیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود درباب گونه جهش یافته کرونا ویروس با عنوان کرونا انگلیسی اظهار داشت: متاسفانه مواردی که از اینگونه در کشور مشاهده شده است عموما در استان تهران بوده اما دوستان دانشگاه های علوم پزشکی پیگیر هستند تا افرادی که با مبتلایان به این نوع در ارتباط بودند و همین طور خانواده هایشان مورد رصد و پیگیری قرار گیرند.
بگفته وی، برمبنای آخرین گزارشات ۰.۰۲ درصد در مراجعات به بیمارستان ها شاهد افزایش هستیم. پس بار دیگر از همه شهروندان درخواست می نماییم که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند. متاسفانه ظرف روزهای گذشته مسافرت های گسترده را از مبدأ تهران شاهد بودیم خصوصاً به استان هایی همچون مازندران که عمده شهرهای آن قرمز هستند و این مساله می تواند سبب انتقال بیماری به تهران شود، پس بعنوان زنگ خطری برای ما قلمداد می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.