نیکوتین، مقصر متاستاز سلول های سرطانی سینه به ریه ها

به گزارش یسکافه متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با انجام آزمایشات جدیدی دریافته اند که نیکوتین، سبب گسترش سلول های سرطانی سینه به ریه ها می شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این یافته توجیه می کند که چرا سیگاری های فعلی و هم افرادی که در گذشته سیگاری بوده اند امکان دارد در کوشش برای مبارزه با سرطان سینه با موانعی مواجه شوند.
در حالیکه ارتباط سیگار کشیدن با سرطان کاملا ثابت شده است اما نقش نیکوتین در متاستاز سلول های سرطانی سینه به ریه ها، تابحال مشخص نشده بود.
حالا مطالعه جدید متخصصان دانشکده پزشکی ویک فارست در آمریکا که روی حدود ۱۱۰۰ بیمار مبتلا به سرطان پستان انجام شده، نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نیکوتین، محیطی در ریه ها بوجود می آورد که برای متاستاز سلول های سرطانی مناسب می باشد.
به قول آنها در افراد سیگاری یا سیگاری های قبلی، شیوع متاستاز ریه در مقایسه با بیمارانی که هیچگاه سیگاری نبوده اند، بیشتر است.
بنابر گزارش یواس نیوز، این آزمایشات همینطور نشان داد که ترکیبی معروف به سالیدروسید (salidroside) که در گیاه Rhodiola rosea یافت می شود دارای خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدویروسی است که می تواند در موش های آزمایشگاهی، متاستاز سلول های سرطانی ریه را به میزان قابل توجهی کم کند، هرچند این مطالعه فعلا روی حیوانات آزمایشگاهی صورت گرفته و برای تایید آن در نمونه های انسانی، انجام آزمایشات بیشتر و دقیق تر مورد نیاز است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.