مطالعات نشان می دهد؛ خونریزی لثه نشانه کمبود ویتامین C در رژیم غذایی است

به گزارش یسکافه خونریزی لثه و همینطور خونریزی چشمی، یا خونریزی شبکیه، با میزان پایین ویتامین C در جریان خون همراه می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، طبق سفارش های کنونی انجمن دندانپزشکی آمریکا، در صورت خونریزی لثه ها، حتما روزی دو بار مسواک زده و از نخ دندان استفاده نمائید، چونکه این وضعیت می تواند نشانه ای از التهاب لثه باشد.
اما یک مطالعه جدید محققان در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که در چنین وضعیتی باید میزان ویتامین C هم بررسی شود.
«فیلیپ هووئل»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «وقتی می بینید که لثه های شما خونریزی کرده است، نخستین چیزی که باید به آن فکر کنید این نیست که من باید بیشتر مسواک بزنم. شما باید تلاش کنید دلیل خونریزی لثه ها را بفهمید. و کمبود ویتامین C یکی از علل احتمالی است.»
محققان در این مطالعه، ۱۵ آزمایش بالینی در ۶ کشور جهان را که شامل حدود ۱۱۴۰ شرکت کننده بود بررسی کردند.
نتایج نشان داد که خونریزی خفیف لثه ها و همینطور خونریزی در چشم یا خونریزی شبکیه، با میزان پایین ویتامین C در جریان خون ارتباط دارد. محققان دریافتند که افزایش مصرف روزانه ویتامین C در افرادی که سطح پلاسمای ویتامین C کمی دارند، به رفع این مشکلات خونریزی کمک می نماید.
به گفته هووئل، «خونریزی لثه و همینطور خونریزی شبکیه می تواند نشانه ای از مشکلات عمومی در سیستم عروقی فرد و تمایل خونریزی رگ های ریز مغز، قلب و کلیه ها باشد.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.