چند سفارش برای کاهش سردردهای تنشی

یسکافه: سردردهای تنشی یکی از شایع ترین انواع سردردها هستند و بااینکه علت دقیق آنها معمولا ناشناخته است اما بنظر می رسد که عوامل مختلفی همچون کم خوابی، نخوردن وعده های غذایی در زمان مناسب و خصوصاً استرس در ایجاد سردردهای تنشی نقش دارند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، ممکنست تعدادی از افراد هم میگرن و هم سردرد تنشی داشته باشند. علاوه بر این سردرد تنشی می تواند موجب درد میگرن شود که با داروهای میگرن تسکین می یابد.
در ادامه چند راهکار برای برطرف نمودن سردردهای تنشی به نقل از سایت “مدیسین نت” آورده شده است:
روش های درمانی جایگزین
درمان های جایگزین مانند کمپرس گرم یا کیسه یخ ممکنست برای تعدادی از افراد فواید قابل توجهی به همراه داشته باشد.
نوشیدن آب
بعضی اوقات سردرد می تواند به سبب کمبود آب بدن یا کمبود غذا ایجاد شود. در این صورت نوشیدن برخی مایعات غیرکافئین دار یا خوردن مقداری خوراکی می تواند به رفع سردرد کمک نماید.
بذر کتان
بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و خوردن آن ممکنست به کاهش سردرد کمک نماید. تصور می شود که این اثرگذاری به سبب خواص ضد التهابی اسیدهای چرب امگا ۳ باشد.
روغن نعنا یا اسطوخودوس
استنشاق رایحه روغن نعناع یا روغن اسطوخودوس می تواند به کاهش سردرد کمک نماید. توجه داشته باشید که روغن اسطوخودوس نباید به صورت خوراکی مصرف شود.
ماساژ پوست سر
ماساژ پوست سر به آسانی انجام می شود و ممکنست تسکین قابل توجهی بوجود آورد. تمرکز ماساژ روی نواحی گیجگاهی یا ناحیه پس سری (پشت سر) ممکنست منجر به بهترین پاسخ شود.
ماساژ بدن
ماساژ کل بدن نیز ممکنست موجب تسکین سردرد شود.
مدیریت استرس
اگر بنظر می رسد استرس محرک سردرد است، یادگیری تکنیک های مدیریت استرس یا تکنیک های آرام سازی نظیر مدیتیشن می تواند فوائد قابل توجهی به همراه داشته باشد.
ورزش
مطالعات نشان داده که ورزش چه به صورت کارهای هوازی منظم و چه در قالب تمرینات خاص برای کاهش دفعات سردردهای تنشی کاملاً موثر است.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *