فعالیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت بهداشت در مراکز درمانی از نخستین روزهای ۱۴۰۰

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از حوزه آزمون استخدامی وزارت بهداشت اظهار داشت: از اختیارات هیات عالی گزینش استفاده کردیم و افرادی که در این آزمون انتخاب می شوند، بدون طی مرحله گزینش در مرحله اول به صورت نیروهای ۸۹ روز به کار گرفته می شوند و ظرف این مدت، تکلیف آنها از نظر گزینش مشخص می شود یعنی در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰، بخشی از این نیروها را در مراکز بهداشتی و درمانی استخدام خواهیم کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سید کامل تقوی نژاد در حاشیه بازدید از یکی از محل های آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، اظهار نمود: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۳۱ استان، ۱۹۳ شهرستان و ۲۸۳ حوزه امتحانی برگزار شد واز ۲۲۰ هزار داوطلب، ۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر از آنها، جذب و استخدام می شوند.
وی ادامه داد: از هر پنج نفر، یک نفر در صورت کسب حداقل نمره آزمون، می تواند استخدام شود. از سال قبل تا کنون موفق شدیم مجوز استخدام بیشتر از ۵۲ هزار را دریافت نماییم که ۱۵ هزار از آنها بلافاصله در ماه های اولیه شیوع بیماری کووید۱۹ کار خودشان را شروع کردند. داوطلبانی که امروز در آزمون استخدامی حضور دارند، در یک شرایط کاملا عادلانه با همدیگر رقابت خواهند کرد با این پیش فرض و این شرط که کسانی که در وزارت بهداشت بعنوان نیروی شرکتی، قراردادی یا سایر روش ها در بخش های مبارزه با کرونا، حضور داشتند، به ازای هر ماه فعالیت، دو امتیاز برای آنها لحاظ می شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت شبکه بهداشت کشور است که در صف اول مبارزه با بیماری کووید۱۹ قرار دارند و می توانند خیلی از نیازهای مناطق روستایی، شهرها و حاشیه شهرها را برطرف کنند. در رسته پرستاری حدود ۴۵ هزار نفر برای احراز ۱۵ هزار پست سازمانی با همدیگر رقابت می کنند.
تقوی نژاد خاطرنشان کرد: در بعضی از مشاغل مانند فوریت های پزشکی از هر دو نفر، یک نفر و در مشاغل عمومی مانند رسته های مالی، IT و مهندسی از هر ۱۵ نفر، یک نفر استخدام می شوند و خوشبختانه سعی کردیم که به موازات ایجاد زیرساخت های فیزیکی در سرتاسر کشور و بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی، نیروی انسانی مورد نیاز آنها را تأمین نماییم.
وی اظهار داشت: روز گذشته بیمارستان شهر قدس را افتتاح کردیم و وقتی از بخش های داخلی آن بازدید کردیم، نیروهایی که در آنجا حضور داشتند افرادی بودند که در آبان ماه سال قبل در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کرده بودند ازاین رو فعالیتهای وزارت بهداشت را به موازات هم دنبال می نماییم یعنی علاوه بر توسعه زیرساخت ها، نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین می نماییم.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در بعضی از رشته ها افراد به محض کسب حداقل نمره در آزمون استخدامی بکارگیری می شوند اما در بعضی از رشته ها مانند فوریت های پزشکی و IT افراد پس از مصاحبه جذب می شوند.
تقوی نژاد خاطرنشان کرد: با سازمان سنجش هماهنگی های لازم انجام شده که در کمتر از یک ماه، نتیجه آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام گردد و افرادی که حداقل نمره قابل قبول را کسب می کنند، باید مراحل دیگری را مانند تطبیق مدارک، مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه و شاهد و ایثارگر بودن آنها طی کنند و تلاش ما بر این است که این مراحل را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم و بعضی از این مراحل را انجام ندهیم و پس از آن هم مرحله گزینش است.
برپایه گزارش وبدا، وی ادامه داد: از اختیارات هیات عالی گزینش استفاده کردیم و افرادی که در این آزمون انتخاب می شوند، بدون طی مرحله گزینش در مرحله اول به صورت نیروهای ۸۹ روز به کار گرفته می شوند و ظرف این مدت، تکلیف آنها از نظر گزینش مشخص می شود یعنی در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰، بخشی از این نیروها را در مراکز بهداشتی و درمانی استخدام خواهیم کرد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.