در وبینار علمی تغذیه با شیر مادر مطرح شد؛ شیر مادر غذای تجدید پذیر طبیعی است

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تغذیه با شیر مادر را غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست، ایمن و سبز برشمرد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، وبینار علمی «مزایای تغذیه با شیر مادر در اپیدمی کووید ۱۹» توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد.
در ابتدای این وبینار که ویژه پزشکان عمومی بود، فرناز اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هزار روز اول زندگی هر فرد یعنی از حاملگی تا دومین سالگرد تولد را روزهایی حساس و طلایی در زندگی برشمرد که نقش بی نظیری در آینده فرد، اجتماع و کشور دارد.
به گفته وی، شیرخوارانی که از ساعت اول تولد، تغذیه با شیر مادر را آغاز نموده و چیزی جز شیر مادر از زمان تولد تا شش ماهگی دریافت نمی کنند، بهترین شروع زندگی را خواهند داشت.
اهدایی وند، ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی بوسیله تیمی هماهنگ و منسجم را موجب استواری در حلقه های زنجیره سلامت مادر، جنین و کودک ذکر کرد.
وی، تغذیه با شیر مادر را غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست، ایمن و سبز برشمرد. برای اینکه بدون آلودگی، تولید زباله و نیاز به بسته بندی، تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
اهدایی وند در ادامه در مورد مزایای برقراری تماس پوستی مادر و نوزاد و ساعت اول شیردهی به خصوص در اپیدمی کووید ۱۹، راه های انتقال عفونت به نوزاد، تعریف نوزاد مشکوک و یا مبتلا به کرونا، شیوه ختم حاملگی در مادر مبتلا به بیماری کووید ۱۹، اندیکاسیون های انجام یا عدم انجام تماس پوستی مادر و نوزاد، تغذیه با شیر مادر و احیای نوزاد توضیحاتی ارائه داد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.