چند عادت اشتباه بعد از غذا خوردن

یسکافه: برای بهره مندی از سلامت کامل، نکات بسیاری وجود دارد که باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، رعایت شوند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برای مثال خیلی از افراد عادات اشتباهی دارند که تکرار آنها با گذشت زمان، سلامت افراد را بطور جدی تحت تاثیر قرار می دهد.
مثلا برخی عادات هستند که افراد هیچ گاه نباید پس از غذا خوردن انجام دهند چون در صورت رعایت نکردن این موارد به سلامت خود لطمه جدی می زنند.
روزنامه orissapost چاپ هند در مطلبی به بررسی این مساله پرداخته که چرا نباید برخی خوراکیها و نوشیدنیها را بعد از وعده غذایی اصلی مصرف کرد:
– نوشیدن آب بلافاصله پس از مصرف غذا سفارش نمی گردد. درصورتیکه فرد باید بلافاصله پس از غذا خوردن آب بنوشد لازم است از مصرف آب سرد خودداری کند. در حقیقت نوشیدن آب بلافاصله پس از غذا می تواند پروسه هضم غذا را مختل کند.
– خیلی از افراد عادت دارند پس از غذا چای یا قهوه مصرف کنند اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی تواند آهن موجود در مواد غذایی و همین طور پروتئین را هضم کند.
– مصرف میوه و آب میوه برای سلامتی بسیار مفیدست اما تا چند ساعت پس از غذا خوردن از مصرف میوه یا آب میوه خودداری کنید برای اینکه پروسه هضم را متوقف می کند.
– همین طور بلافاصله بعد از صرف وعده نهار به انجام کار، پیاده روی یا کارهای دیگر مشغول نشوید. پس از خوردن غذا مدتی استراحت کنید بعد از آن می توانید فعالیت داشته باشید.
– خوابیدن یا دراز کشیدن نیز بعد از غذا خوردن سفارش نمی گردد. خیلی از افراد عادت دارند کمی پس از ناهار بخوابند اما باید از این کار اجتناب شود برای اینکه به سیستم گوارش و بدن لطمه می زند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.