آمار همه گیری کرونا

به گزارش یسکافه آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تابحال به ۱۱۸ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۴۳ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بنابر تازه ترین آمارها تابحال ۹۳ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۵۸۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
آمریکا تابحال با بیشتر از ۲۹.۸ میلیون مبتلا و بیشتر از ۵۴۰ هزار قربانی، همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۱۱.۲ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۱.۱ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
همینطور بعد از ایالات متحده تابحال کشورهای برزیل، مکزیک، هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.
تعداد جان باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۴ هزار نفر عبور کرده و این کشور هم تابحال بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. بعلاوه الان تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده و در بین کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.
همینطور روسیه بیشتر از ۸۹ هزار و ۸۰۰، فرانسه بیشتر از ۸۹ هزار و ۳۰۰ و آلمان هم بیشتر از ۷۲ هزار فوتی بر اثر مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده اند.
بعد از این کشورها، اسپانیا با بیشتر از ۷۱ هزار، ایران با بیشتر از ۶۰ هزار و ۸۰۰، کلمبیا با بیشتر از ۶۰ هزار و ۶۰۰، آرژانتین با ۵۳ هزار، آفریقای جنوبی با بیشتر از ۵۰ هزار، پرو با بیشتر از ۴۸ هزار و لهستان با بیشتر از ۴۵ هزار جان باخته دیگر کشورهایی هستند که تابحال آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۵۰۶ مبتلا، ۵۴۰ هزار و ۵۷۴ قربانی
۲. هند: ۱۱ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۰۷ مبتلا، ۱۵۸ هزار و ۷۹ قربانی
۳. برزیل: ۱۱ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۷ مبتلا، ۲۶۸ هزار و ۵۶۸ قربانی
۴. روسیه: چهار میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۸۹ هزار و ۸۰۹ قربانی
۵. انگلیس: چهار میلیون و ۲۲۸ هزار و ۹۹۸ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۷۹۷ قربانی
۶. فرانسه: سه میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۶۲ مبتلا، ۸۹ هزار و ۳۰۱ قربانی
۷. اسپانیا: سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۸۳ مبتلا، ۷۱ هزار و ۷۲۷ قربانی
۸. ایتالیا: سه میلیون و ۱۰۱ هزار و ۹۳ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۴۷۹ قربانی
۹. ترکیه: دو میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۸۷ مبتلا، ۲۹ هزار و ۱۶۰ قربانی
۱۰. آلمان: دو میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۰۹ مبتلا، ۷۲ هزار و ۹۸۱ قربانی
برپایه آمار فوق هم اکنون ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون مبتلا شدن عبور کرده اند و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، آفریقای جنوبی، اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند هم بیشتر از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.