سخنگوی وزارت بهداشت: مراسم افطاری برگزار نکنید

به گزارش یسکافه سخنگوی وزارت بهداشت با عنایت به همزمانی ماه مبارک رمضان و شیوع کرونا در موج چهارم، از هموطنان خواست از هرگونه برگزاری مراسم افطاری بپرهیزند.
به گزارش یسکافه به نقل از مهر، دکتر سیما سادات لاری اظهار داشت: با عنایت به همزمانی ماه مبارک رمضان و شیوع کرونا در موج چهارم، از هموطنان خواست از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام بپرهیزند. وی افزود: افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سرطان و دیابت که بیشتر در معرض ابتلاء به کووید ۱۹ هستند، در مورد روزه داری با پزشک خود مشورت کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به طولانی بودن مدت زمان روزه داری، حذف وعده غذایی سحر، سبب ضعف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار نمود: از طرفی تغذیه صحیح و مناسب تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کووید ۱۹ داشته و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی با استفاده از همه گروه های غذایی، سبب بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می شود.

لاری اظهار داشت: ازاین رو ضروریست روزه داران استفاده از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی همراه با محدود کردن مصرف غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و ترکیبات افزودنی را در دستور کار رژیم غذایی خود قرار دهند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.