جدید ترین آمار مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان کرونا در جهان

به گزارش یسکافه شمار مبتلایان به بیماری ˮکووید-۱۹ˮ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تابحال به ۱۴۹ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۱۳۸ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۳۴ نفر هم بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا بنابر تازه ترین آمارها تابحال ۱۲۷ میلیون و ۲۰ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
آمریکا تابحال با بیشتر از ۳۲.۹ میلیون مبتلا و بیشتر از ۵۸۷ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۱۷.۹ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۴.۴ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۳۹۵ هزار و مکزیک با بیشتر از ۲۱۵ هزار جانباخته همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند. بعد از آنها هم کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده اند.
تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در هند بیشتر از ۲۰۱ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس هم از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تابحال بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. بعلاوه الان تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۱۹ هزار نفر عبور کرده است و در بین کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.
همینطور روسیه بیشتر از ۱۰۸ هزار، فرانسه بیشتر از ۱۰۳ هزار و آلمان هم بیشتر از ۸۲ هزار فوتی بر اثر مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده اند.
بعد از این کشورها، اسپانیا با بیشتر از ۷۷ هزار، کلمبیا با بیشتر از ۷۲ هزار، ایران با بیشتر از ۷۰ هزار، لهستان با بیشتر از ۶۵ هزار، آرژانتین با ۶۲ هزار، پرو با بیشتر از ۶۰ هزار، آفریقای جنوبی با بیشتر از ۵۴ هزار، اندونزی با بیشتر از ۴۴ هزار و اوکراین با بیشتر از ۴۲ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تابحال آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۹۱ مبتلا، ۵۸۷ هزار و ۳۸۴ قربانی
۲. هند: ۱۷ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۶۷ مبتلا، ۲۰۱ هزار و ۱۸۷ قربانی
۳. برزیل: ۱۴ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۴۱ مبتلا، ۳۹۵ هزار و ۳۲۴ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۱۳ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۶۰۳ قربانی
۵. روسیه: چهار میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۹۸۰ قربانی
۶. ترکیه: چهار میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۸۲ مبتلا، ۳۹ هزار و ۵۷ قربانی
۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۳۱ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۴۵۱ قربانی
۸. ایتالیا: سه میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۱۲ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۹۱۲ قربانی
۹. اسپانیا: سه میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۳۴ مبتلا، ۷۷ هزار و ۸۵۵ قربانی
۱۰. آلمان: سه میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۷۸ مبتلا، ۸۲ هزار و ۶۹۸ قربانی
برپایه آمار فوق هم اکنون در ۲۶ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده اند و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای فرانسه، روسیه، ترکیه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، لهستان، ایران، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، رومانی، عراق و فیلیپین هم بیشتر از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.