مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز: واکسیناسیون زیر ۸۰ ساله ها هنوز شروع نشده است

یسکافه: فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رد مطالب درج شده در بعضی گروه های فضای مجازی، در خصوص واکسیناسیون افراد کمتر از ۸۰ سال، تصریح کرد که مرجع رسمی اعلام اخبار در این خصوص وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و رسانه های شناسنامه دار و رسمی است.
دکتر سید روح الله حسینی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت، در گفت و گو با خبرنگاران و با اشاره به اینکه واکسیناسیون کووید۱۹ همچنان در گروه بالای ۸۰ سال انجام می شود، اظهار داشت: به محض آغاز واکسیناسیون برای دیگر گروه های سنی، مبحث از راه رسانه های رسمی اطلاع رسانی می شود.
وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای بیشتر از ۸۰ هزار جمعیت بالای ۸۰ سال بوده و کار واکسیناسیون این گروه الان با سرعت بالایی در حال انجام می باشد، اضافه کرد: قبل از آغاز واکسیناسیون در این گروه، در منابع رسمی مانند پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی sums.ac.ir، وزارت بهداشت و صدا و سیمای ملی اطلاع رسانی لازم برای نام نویسی و ثبت اطلاعات افراد انجام می شود.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سامانه رسمی برای ثبت اطلاعات افراد را salamat.gov.ir معرفی و تصریح کرد: هم اکنون به علت آخر نیافتن گروه بالای ۸۰ سال، ثبت اطلاعات دیگر گروه ها ممکن نیست و بزودی در این حوزه اطلاع رسانی می شود.
حسینی افزود: آغاز واکسیناسیون عمومی ضد کرونا، با موجی از امید در کشور همراه بود و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر تداوم داشته باشد؛ اما در شرایط کنونی هم لازم است اخبار این حوزه تنها از منابع رسمی دنبال شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در خلال روزهای اخیر شاهد می باشیم انتشار برخی مطالب خلاف حقیقت در فضای مجازی از جانب افراد سودجو باعث سردرگمی عمومی در این حوزه و رجوع خانواده ها و سالمندان گروه های سنی پایین تر برای دریافت واکسن شده است که تنها اختلال در این فرایند و کند شدن روند اجرای واکسیناسیون را به دنبال داشته است.
حسینی افزود: این گونه اقدامات سودجویانه با سو استفاده از شرایط کنونی جامعه، باعث تشویش اذهان عمومی شده و به علت ایجاد سردرگمی برای خانواده ها و سالمندان، از راه مراجع رسمی، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.