محققان انگلیسی می گویند؛ تاثیر مثبت مصرف مکمل پری بیوتیک بر کاهش اضطراب زنان

یسکافه: نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که مصرف روزانه پری بیوتیک گالاکتو الیگوساکارید (GOS) می تواند سطح اضطراب را کاهش داده و منجر به بهبود کلی وضعیت سلامت روان در زنان جوان شود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه سوری انگلستان به بررسی این مساله پرداختند که آیا مصرف روزانه یک مکمل غذایی پری بیوتیک می تواند موجب بهبود سلامت عمومی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ ساله شود.
نتایج این مطالعه نشان داد کسانی که دوز روزانه پری بیوتیک دریافت نمودند با کاهش سطح اضطراب، سلامت روان شأن بهبود یافت و نسبت به گروه کنترل، سلامت روده ای شأن بهتر بود.
محققان گروهی متشکل از ۶۴ شرکت کننده زن سالم را که هیچ تشخیص بالینی از اضطراب نداشتند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان به مدت ۲۸ روز دوز روزانه پری بیوتیک گالاکتوالیگوساکارید (GOS) یا دارونما دریافت نمودند.
همه کسانی که در این آزمایش شرکت داشتند نظرسنجی ها را در مورد تجربیات سلامت خود همچون خلق و خو، اضطراب و کیفیت خواب تکمیل کردند و نمونه مدفوع شأن برای تجزیه و تحلیل توالی میکروبیوم های روده بررسی گردید.
دکتر «کاترین کوهن کادوش»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «این تحقیق جدید یک گام مهم رو به جلو است که نشان داده است ما می توانیم از یک مکمل غذایی ساده و بی خطر مانند پری بیوتیک ها برای بهبود فراوانی باکتری های مفید روده و همین طور برای بهبود سلامت روان و در زنان جوانان استفاده نماییم.»

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.