درمان آب مروارید با داروی جدید و بدون احتیاج به جراحی

به گزارش یسکافه خراسان رضوی خبرهای خوبی برای افرادی که از تاثیرات بیماری آب مروارید (کاتاراکت) رنج می برند، منتشر و روش درمانی جدیدی معرفی شده است که به سادگی و بدون احتیاج به جراحی تهاجمی وضعیت بیمار را بهبود می بخشد.
به نقل از نیوز، نتایج تحقیق جدید دانشمندان دانشگاه آنگلیا راسکین انگلستان حاکی از این است که داروی جدید می تواند مشکلات یک سوم از سالخوردگان مبتلا به آب مروارید که از نقص بینایی رنج می برند را کم کند. هم اکنون، تنها روش درمانی آب مروارید، برداشتن عدسی ابری و قراردادن یک جایگزین پلاستیکی شفاف است.
سالانه بیشتر از ۴میلیون فرد مبتلا به آب مروارید در ایالات متحده و ۲۸ میلیون بیمار در سرتاسر جهان شناسایی می شوند. علت بروز این نقص بینایی انباشته شدن پروتئین در عدسی و کاهش انتقال نور به شبکیه چشم است که حدودا علت نیمی از نابینایی های جهان را شامل می شود.
نتایج آخرین تحقیق نشان می دهد، چگونه آب مروارید بسیار زودتر از تصور پیشرفت می کند و چگونه میتوان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
گروه بین المللی از پژوهشگران با رهبری پروفسور باربارا پیرسکیونک نشان دادند، پروتئین خاصی با نام آکواپورین مسئول عبور آب در عدسی است که باعث اختلال در پیشرفت نوری شده و آب مروارید بوجود می آورد.
پیرسکیونک اظهار نمود: آب مروارید یکی از علل کاهش بینایی و نابینایی در جهان است و خیلی از افراد به علل مختلف قادر به جراحی نیستند. نتایج تحقیقات ما نقش پروتئین مذکور را در عملکرد صحیح عدسی و بینایی شفاف بیان می کند.
وی افزود: تحقیقات بیشتری در این حوزه لازم است اما کشف جدید و دیگر تحقیقات فناوری نانو مبین این است که دارودرمانی در آب مروارید امکان پذیر است و عاملی برای انقلاب در درمان آب مروارید با دارو در مقابل جراحی است و با نتایج مهیجی برای سلامت عموم همراه خواهد بود.
نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن تحقیقات بینایی و چشم پزشکی عرضه و در نشریه Investigative Ophthalmology and Visual Science منتشرشده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.