جدید ترین آمار جهانی مبتلایان و فوتی های کرونا

شمار مبتلایان به بیماری ˮکووید-۱۹ˮ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تابحال به ۱۷۱ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۵۸ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۱ نفر هم بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، همینطور بنابر تازه ترین آمارها تابحال ۱۵۳ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۵۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
آمریکا تابحال با بیشتر از ۳۴.۱ میلیون مبتلا و بیشتر از ۶۰۹ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۲۸.۱ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۶.۵ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۴۶۲ هزار و هند با بیشتر از ۳۳۱ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند. بعد از آنها هم کشورهای مکزیک، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده اند.
تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک بیشتر از ۲۲۳ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس هم از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تابحال بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. بعلاوه الان تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و در بین کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.
همینطور روسیه بیشتر از ۱۲۱ هزار، فرانسه بیشتر از ۱۰۹ هزار و آلمان هم بیشتر از ۸۹ هزار فوتی بر اثر مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده اند.
بعد از این کشورها کلمبیا با بیشتر از ۸۸ هزار، ایران با بیشتر از ۸۰ هزار، اسپانیا با بیشتر از ۷۹ هزار و ۹۰۰، آرژانتین با بیشتر از ۷۸ هزار، لهستان با بیشتر از ۷۳ هزار، پرو با بیشتر از ۶۹ هزار، آفریقای جنوبی با بیشتر از ۵۶ هزار، اوکراین و اندونزی با بیشتر از ۵۰ هزار و ۵۰۰ و ترکیه هم با بیشتر از ۴۷ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تابحال آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۴۶ مبتلا، ۶۰۹ هزار و ۷۶۷ قربانی
۲. هند: ۲۸ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۴ مبتلا، ۳۳۱ هزار و ۹۰۹ قربانی
۳. برزیل: ۱۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۷۴ مبتلا، ۴۶۲ هزار و ۹۶۶ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۱۰۹ هزار و ۵۲۸ قربانی
۵. ترکیه: پنج میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۰۴ مبتلا، ۴۷ هزار و ۵۲۷ قربانی
۶. روسیه: پنج میلیون و ۷۱ هزار و ۹۱۷ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۵۰۱ قربانی
۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۸۷ هزار و ۳۳۹ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۷۸۲ قربانی
۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۲۱ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۱۲۸ قربانی
۹.آرژانتین: سه میلیون و ۷۸۱ هزار و ۷۸۴ مبتلا، ۷۸ هزار و ۹۳ قربانی
۱۰. آلمان: سه میلیون و ۶۸۹ هزار و ۹۱۸ مبتلا، ۸۹ هزار و ۱۴۸ قربانی
برپایه آمار فوق هم اکنون در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، هلند، شیلی، کانادا، فیلیپین، عراق، رومانی، سوئد و بلژیک هم بیشتر از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.