پیامد روانی همه گیری کووید-۱۹ برای نوجوانان

یسکافه: نتایج یک پژوهش در ایسلند نشان میدهد همه گیری کووید-19 تاثیر شایان توجهی بر سلامت روان نوجوانان داشته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مطالعه جدید روی بیش از ۵۹ هزار نوجوان در ایسلند نشان میدهد که بیماری کووید-۱۹ تاثیر چشم گیر و مخربی بر سلامت روان آنان خصوصاً دختران داشته است.
این مطالعه نخستین بار است که تغییرات خاص در رابطه با سن و جنسیت در بروز مشکلات سلامت روان در نوجوانان و نیز مصرف مواد مخدر طی همه گیری بیماری را بررسی و شواهدی را جمع آوری کرده است.
این مطالعه نشان داد که نتایج منفی سلامت روان در دختران و نوجوانان سنین ۱۳ تا ۱۸ سال در مقایسه با شرایط همسالان آنان پیش از شروع همه گیری بطور نامتناسبی بوده است.
به گزارش یسکافه به نقل از هندوستان تایمز، این پژوهشگران از برخی تغییرات رفتاری بعنوان پیامد ناخواسته انزوای اجتماعی در این نوجوانان یاد کرده اند و این که جدایی از همسالان و دوستان در دوران قرنطینه و در طول همه گیری، اثرات روانی مخربی روی نوجوانان و جوانان داشته است.
همچنین شبکه خبری بی بی سی در مطلبی با اشاره به اثرات کرونای طولانی بر سلامت روان آورده است: همه گیری کرونا از بسیاری جهات بر سلامت روان ما تأثیر گذاشته و بسیاری را تنها، افسرده، مضطرب و حتی پریشان کرده است. برای برخی بهبودیافتگان غلبه بر عوارض روانشناختی آن بمراتب مشکل تر از عوارض جسمانی بوده است. این آثار روانی آزاردهنده ممکنست ماه ها ادامه پیدا کنند.
بنابر این گزارش برخی عوارض روانشناختی کووید طولانی شامل افسردگی، اضطراب، اختلال استرس بعد از سانحه یا پی تی اس دی، تحریک پذیری، پرخاشگری و عصبانیت و مه آلودگی ذهن هستند

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.