سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع اعلام کرد آغاز تزریق واکسن فخرا به ۵۰۰ داوطلب در فاز دوم

به گزارش یسکافه سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا با بیان اینکه فاز اول تست انسانی این واکسن عوارض جانبی جدی نداشته است، درباره شرایط شرکت در مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن توضیح داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، رضا اله ورن سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع بامداد چهارشنبه در مراسم آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن کرونای فخرا، با بیان اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا از امروز شروع می شود، اظهار نمود: فاز اول تست انسانی واکسن فخرا، با تزریق به ۱۳۵ نفر به پایان رسید و حال عمومی داوطلبان خوب است و عوارض جدی مشاهده نشده است.
وی افزود: در فاز دوم تست انسانی این واکسن به ۵۰۰ نفر داوطلب ۱۸ تا ۷۰ ساله تزریق خواهد شد.
سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع با بیان اینکه داوطلب گیری فاز دوم این واکسن انجام شده است، تصریح کرد: غربالگری های پزشکی برای داوطلبان فاز دوم انجام شده و ما روزانه ۴۰ تا ۵۰ تزریق به داوطلبان را خواهیم داشت.
اله ورن افزود: فاز دوم در تهران انجام می شود اما برنامه ریزی ما برای فاز سوم این است که این فاز را در شهرستان ها هم اجرا نماییم تا مردم سایر شهرها هم بتوانند در این مطالعه شرکت نمایند.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند با رفتن به سایت fakhravac.ir آمادگی خویش را جهت شرکت در این طرح ملی اعلام کنند. ما بعد از فاز دوم و با صدور مجوز از جانب وزارت بهداشت وارد فاز سوم تست انسانی می شویم. افراد با رفتن به سایت می توانند شرایط شرکت در مطالعه بالینی را ملاحظه کنند. در فاز سوم عموم مردم می توانند در مطالعه شرکت نمایند.
سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن فخرا در انتها اظهار داشت: در فاز سوم تست انسانی بنا داریم واکسن کرونا را به تعداد بیشتری از داوطلبان، یعنی حدود ۳۰ هزار نفر تزریق نماییم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.