توصیه متخصصان؛ مصرف مواد خوراکی همراه ورزش به چربی سوزی بیشتر کمک می نماید

ورزش در حفظ وزن و همین طور کمک به کاهش وزن بسیار مهم می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از اکسپرس، به قول محققان، بعد از اتمام تمارین ورزشی، باید ظرف یک ساعت غذا خورد چونکه بدن آماده سوخت رسانی و بازسازی بافت عضلانی است. بهترین مواد خوراکی مصرفی پس از ورزش عبارتند از:
موز
موز یک میان وعده عالی برای خوردن پیش از تمرین ورزشی است، بخصوص اگر فقط ۱۰ دقیقه قبل خورده شود. هضم آن آسان است؛ بعلاوه کربوهیدرات سالمی است که بدون ایجاد احساس سیری ایجاد نیرو می کند.
همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است که به کاهش اسپاسم عضلات کمک می نماید. موز به آزاد شدن انرژی بدن به آهستگی کمک می نماید و یک میان وعده عالی برای کسانی است که برای مدت زمان طولانی ورزش می کنند.
اسموتی ها
اسموتی های میوه ای خانگی یک نوشیدنی عالی برای مصرف پیش از تمرین هستند. هضم آنها آسان بوده و سبب نمی گردد پیش از تمرین بیش از اندازه سیر شوید. اسموتی های خانگی بسیار بهتر از گزینه های خریداری شده از فروشگاه هستند چونکه می دانید که در آنها چه چیزی وجود دارد.
افزودن ماست و میوه های غنی از پروتئین مانند شاه توت، کیوی، تمشک، موز و هلو سبب تقویت انرژی می شود و ترکیب آنها با مایعی مانند آب یا شیر نارگیل به حفظ آب بدن در طول تمرین کمک می نماید.
افزودن سبزیجات به یک اسموتی هم راهی عالی برای جذب بیشتر سبزیجات در رژیم غذایی است.
جو دوسر
مصرف یک کاسه جو دوسر در زمان بامداد بسیار مفید می باشد چونکه سرشار از فیبر است. افزودن میوه به یک کاسه فرنی یا جو دوسر کمک می نماید تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.
بدن ضمن حفظ سطح قند خون، به تدریج کربوهیدرات ها را جذب می کند. همینطور در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. با این وجود، باید حداقل ۱ ساعت پیش از تمرین این ماده غذایی خورده شود.
بلوبری
بلوبری که بعنوان یک میوه غنی از آنتی اکسیدان عالی شناخته می شود، می تواند برای افراد ورزشکار بسیار مفید باشد.
یک میان وعده شیرین پیش از تمرین می تواند به شما کمک نماید تا در طول تمرین، عالی باشید. این بدان مفهوم نیست که باید از شیرینی و شکلات برای پیش از ورزش بهره برد اما در عوض بدنبال قند طبیعی بود.
یک مشت بلوبری در تأمین کربوهیدرات های پیچیده مفید است. بدین مفهوم که در طول تمرین، جریان مداوم انرژی را برای بدن تأمین می کنند.
مغزیجات آجیلی
مغزیجات سرشار از ویتامین ها بوده که به تقویت عملکرد جسمی کمک می کنند. در واقع، آنها عملکرد بدنی را تقویت کرده و سلامت کلی بدن را بهبود می بخشند. به صورت کلی، آجیل ها منابع خوبی از فیبر، پروتئین و چربی های سالم مانند امگا ۳ هستند که آنها را به یک افزودنی عالی پیش از تمرین تبدیل می کند.

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.