یک متخصص تغذیه عنوان کرد؛ تغذیه مناسب برای پیشگیری از ریزش مو

به گزارش یسکافه یک متخصص تغذیه ضمن اشاره به عوامل مختلف ریزش مو در مورد اهمیت استفاده از ویتامین ها و پروتئین ها در برنامه غذایی به منظور پیشگیری از بروز این مشکل به عرضه نکات تغذیه ای پرداخت.

شهاب اولیایی، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد عوامل تغذیه ای مهم در ریزش مو اظهار داشت: ریزش مو، داشتن موهای ضعیف و صدمه دیده و از دست دادن تعداد زیادی از موها می تواند علامت یک بیماری و یا مشکل خاصی باشد البته برخی شرایط سبب می شوند موها تحت تاثیر قرار گیرند.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: ریزش مو می تواند علل مختلفی داشته باشد عوامل وراثتی، هورمونی، استرس، زایمان در خانم ها، مصرف برخی داروها و تغذیه همچون عواملی هستند که می توانند سبب ریزش مو شوند.
وی اظهار نمود: در بحث تغذیه چند نوع ویتامین و مواد معدنی هستند که نقش مؤثری را در سلامت مو دارند همچون ویتامین های گروه B، B6، اسید فولیک جز ویتامین هایی هستند که کمبود آن می تواند سبب ریزش مو شود؛ منابع غذایی که شامل ویتامین های گروهB می شوند میتوان به حبوبات، مخمر، سبوس غلات برنج و گندم، مغزها، تخم مرغ، سویا و هویج اشاره نمود.
اولیایی عنوان کرد: منابع غذایی بیوتین هم نقش مهمی برای ریزش مو دارد که در این خصوص هم میتوان به منابعی مانند عدس، گردو، مخمر و برنج قهوه ای اشاره نمود، همینطور ویتامین C که در مرکبات و سبزیجات به مقدار زیاد وجود دارد می تواند نقش مؤثری در بهبود ریزش مو داشته باشد.
وی بیان کرد: ویتامین E که جز ویتامین ها و دسته آنتی اکسیدان ها است بعنوان عامل ضد پیری و در جهت حفظ سلول های بدن نقش دارد و همچون موارد دیگری است که در ریزش مو می تواند نقش داشته باشد که در منابع غذایی همچون دانه ها یا روغن هایی که با این ویتامین غنی شده اند وجود دارد.
این متخصص تغذیه با اشاره به این که زینک یا روی همچون مواد معدنی است که در بحث ریزش مو بسیار اهمیت دارد اشاره کرد: زینک و روی هم همچون مواد معدنی است که در ریزش مو تاثیر دارد که در آجیل، گوشت، غذاهای دریایی و میگو دیده می شود.
اولیایی اشاره کرد: کمبود آهن خصوصاً در خانم ها موارد دیگری است که می تواند منجر به ریزش مو شود و برای رفع این کمبود باید از منابع غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، دل و جگر و در میان خشکبار به خرما و کشمش که حاوی آهن است یاد کرد گفتنی است؛ مصرف بیش از حد ویتامین ها می تواند مشکلاتی را سبب شود برای مثال مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند سبب تحریک ریزش مو شود.
وی گفت: کمبود پروتئین هم در واقع سبب ریزش مو می شود ازاین رو مصرف گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ که از منابع خوب پروتئین است در کنار عدس، لوبیا، نخود باید مورد توجه قرار گیرد.
این متخصص تغذیه در آخر اظهار داشت: همچون عوامل تغذیه ای دیگر در بحث ریزش مو رژیم های غذایی سر سخت و طولانی مدت است که به سبب کمبود مواد غذایی در بدن ریزش مو بروز می کند ازاین رو در این موارد مراجعه به متخصص تغذیه لزوم پیدا می کند و متخصصان تغذیه باتوجه به نوع ریزش مو در افراد از مکمل ها استفاده می نمایند همینطور استفاده از رژیم متنوع، متعادل و متناسب می تواند از ریزش مو پیشگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *