سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو: تشکیل کمیته نحوه برخورد با تخلفات عرضه اینترنتی محصولات سلامت محور

یسکافه: سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو از تشکیل کمیته نحوه برخورد با تخلفات عرضه اینترنتی دارو، مکمل، اقلام آرایشی و بهداشتی، خوراکی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی بدون مجوز آگاهی داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر رسول ملکوتی ضمن اشاره به افزایش تخلفات (مصادیق مجرمانه) عرضه اینترنتی محصولات سلامت محور، اظهار نمود: با عنایت به گستردگی موضوعات و لزوم سرعت عمل و دقت نظر در نظارت و پایش، پروسه برخورد با تخلفات طراحی شده است.

وی اضافه کرد: با معرفی نمایندگان ادارات تخصصی و هماهنگی با دادستانی کل کشور بمنظور دسترسی به سامانه رصد و اظهار نظر که منتج به دسترسی اعضاء مجاز، به مبادی ذکر شده، موضوع رصد سایت ها و اظهار نظر تخصصی در مورد تخلفات آنها در سامانه پلیس فتا بصورت روزانه در حال انجام می باشد و به زودی نتایج آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

به گفته سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو موارد تخلف با همکاری دادسرای ویژه جرائم پزشکی ناحیه ۲۶ تهران درحال پیگیری است.

وی تصریح کرد: واحد پالایش فضای مجازی دادستانی کل کشور، پلیس فتای ناجا، پلیس امنیت اقتصادی ناجا، معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، اداره کل دفتر جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، معاونت غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو، اداره کل آرایشی بهداشتی، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، اداره انفورماتیک و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در کمیته نحوه برخورد با تخلفات عرضه اینترنتی عضو هستند.

بنابر اعلام وبدا، ملکوتی در آخر از مردم خواست اطلاعات خودرا در مورد سایت هایی که مبادرت به عرضه دارو و مکمل می کنند را بوسیله سامانه شکایت سازمان غذا و دارو در اختیار این دفتر قرار دهند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.