گسترش سویه دلتا در بعضی کشورهای آسیایی

در صورتیکه هند از تازه ترین پیک شیوع کروناویروس عبور کرده اما برخی دیگر از کشورهای آسیایی با افزایش موارد مبتلاشدن به بیماری کووید-19 روبرو هستند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، شیوع سویه دلتا سبب افزایش قابل توجه موارد مبتلاشدن به کروناویروس در اندونزی شده و این کشور حالا با بحران کمبود ذخایر اکسیژن روبروست.
در همین حال در بین نگرانی هایی که در مورد گسترش این سویه از کروناویروس وجود دارد روند واکسیناسیون در سراسر منطقه به استثنای برخی موارد همچنان پایین است.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) بتازگی سویه دلتا را که نخستین بار در هندوستان شناسایی شد گونه ای از کروناویروس معرفی نمود که از قدرت سرایت بالاتری برخوردارست.
تعدادی از کشورهای همسایه هند همچون نپال، پاکستان و سریلانکا در ماه مه شاهد افزایش موارد مبتلاشدن بودند بااینکه حالا سیر نزولی موارد مبتلاشدن را شاهد می باشیم.
نپال بطور ویژه با لطمه شایان توجهی مواجه گردید و زیرساخت های بهداشتی بومی به شدت تحت تاثیر شیوع این سویه قرار گرفتند.
همین طور موارد مبتلاشدن به کووید-۱۹ در افغانستان در ماه ژوئن در بالاترین حد خود قرار گرفت و بگفته وزیر بهداشت این کشور، ۶۰ درصد موارد مبتلاشدن در کابل به سبب سویه دلتا بوده است.
به گزارش یسکافه به نقل از شبکه خبری بی بی سی، سازمان بهداشت جهانی نیز بتازگی گزارش کرده که تعداد موارد مبتلاشدن در اندونزی، بنگلادش، تایلند و مغولستان بالا رفته است.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.