سازمان غذا و دارو هشدار داد احتمال پر کردن شیشه های خالی واکسن توسط سودجویان

به گزارش یسکافه رئیس سازمان غذا و دارو در نامه ای خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور نسبت به پر کردن ویال های خالی واکسن توسط افراد سودجو اخطار داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بنابر اعلام صفحه اینستاگرام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این نامه آمده است: « با احترام، عطف به نامه شماره ۱۳۵/ ۱۰۳۷/ د مورخ 1400.4.20 درمورد اطلاعات در ارتباط با ارزیابی تهدیدات مدیریت بحران و با توجه به این که گروه های کلاهبرداری امکان دارد به دنبال پر کردن ویال های خالی واکسن که به صورت نامناسب دفع شده اند باشند، سازمان جهانی بهداشت، مبادرت به اشتراک گذاری اطلاعات ارزیابی فوق به منظور افزایش آگاهی از تهدیدات محتمل در مورد ویال های خالی واکسن های کووید ۱۹ نموده است.

لازم به ذکر است، بعضی از خصوصیت های ویال های تقلبی و احیانا پر شده به صورت غیرقانونی (پیوست) می باشد. همینطور مشخصات زیر بعنوان مهم ترین این خصوصیت ها قلمداد می شوند:

– ویال های دارای خراش یا علایم دستکاری

– نشانه هایی از صدمه رسیدن به برچسب ها بوسیله آب

– درپوش فلزی دارای فرورفتگی، خراشیدگی یا شکستگی

– خراشیدگی یا سوراخ روی درپوش های پلاستیکی

– وجود مواد یا ذرات خارجی قابل رویت در داخل ویال

– وجود دستکاری قابل تشخیص تاریخ انقضاء

– وجود اختلاف در تاریخ انقضاء با شماره محموله معتبر

– وجود مشکوک مقادیر زیادی از محصول موجود برای فروش به صورت خصوصی.

لازم به ذکر می باشد، هم اکنون واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط معاونت محترم بهداشت وزارت متبوع صورت می گیرد. لیکن با عنایت به این که احتمال سودجویی افرادی به منظور عرضه و توزیع موارد تقلبی و قاچاق فرآورده های مختلف همچون واکسن هم وجود دارد، مقتضی است دستور فرمائید، ضمن اطلاع رسانی موارد مذکور، تاکید بر پیگیری اصالت کلیه فراوردهای سلامت از راه برچسب رهگیری اصالت کالا به کلیه مراکز زیر پوشش آن معاونت محترم به نحو مقتضی صورت پذیرد. “

منبع:

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.