شیخی به یسکافه خبر داد پیشنهادات عملی برای کاهش بحران کرونا فردا به رییس مجلس ارائه می شود

یسکافه: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی پیشنهادات مختلفی در جلسه فوق العاده این کمیسیون برای کاهش بحران کرونا آگاهی داد و اظهار داشت که فردا کمیسیون بهداشت جمع بندی خودرا جهت کاهش بحران کرونا در گزارشی به رییس مجلس ارائه خواهدنمود.
زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: به دنبال دستور رییس مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان ظهر امروز جلسه فوق العاده ای را به مدت سه ساعت و نیم جهت بررسی راهکارهای مدیریت بحران فعلی کرونا و پیک پنجم با حضور مسئولانی از حوزه سلامت، روسای دانشگاه ها، وزارتخانه کشور، سپاه، ارتش، ناجا و واجا برگزار کرد.
وی ادامه داد: در این نشست مشکلات و کمبودها و گلایه ها عنوان شد در خصوص این که محدودیت های شدیدی درباره تامین تخت بیمارستانی وجود دارد و در این شرایط پروتکلهای بهداشتی رعایت نمی گردد. از کمبود نیروی انسانی و اعتبارات هم سخن گفته شد این که باید در کنار تامین نیروی انسانی و اختصاص اعتبار لازم، دارو و تجهیزات به اندازه کافی دپو شود.
شیخی افزود: گلایه دیگر موضوع خستگی پرستاران بود. این که باید به هر روشی زنجیره انتقال کرونا قطع شود که برای این اتفاق هم پیشنهادات مختلفی مطرح نمودند که شاید با اهمیت ترین آنرا می توان تعطیلی دو هفته ای کشور بیان کرد. پیشنهادات دیگری درباره منع تردد، منع فعالیت گروه های شاغل به جز گروه یک در شهرهای قرمز و تعطیلی و محدودیت کارهای فرهنگی و ورزشی و کارهایی توام با هرگونه تجمع و تقویت طرح شهید سلیمانی نیز بیان شد.
به گفته ی ایشان، پیشنهاداتی درباره تهیه بسته های حمایتی برای اصناف و لزوم تامین واکسن به میزان ۱۲۰ میلیون دوز عنوان شد و این که باید عزم سیاسی و ملی و مردمی جمع شده و همه هماهنگ باشند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای کشور اظهار داشت: این تصمیم باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شود ولی بطور کلی این پیشنهاد هم عنوان شد که چون مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا حکم قانون را دارد، کارگروهی در مجلس تشکیل شده تا هماهنگ با هم پیش رفته و پیشنهادات بررسی شود.
او در آخر اظهار نمود: قرار شد فردا کمیسیون بهداشت و درمان جمع بندی درباره این پیشنهادات داشته باشد و گزارش را خود درباره چگونگی کاهش بحران کرونا به رییس مجلس عرضه نماید پس نهایی شدن این پیشنهادات به جلسه فردا موکول شد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.