یافته محققان اسپانیایی نشان می دهد؛ چای سبز و کاکائو به طول عمر افراد مسن کمک می نماید

مطالعات بر روی موش های آزمایشگاهی نشان میدهد نوشیدن چای سبز و رژیم غذایی سرشار از کاکائو ممکنست تغییرات عصبی عضلانی در رابطه با سن را که با سارکوپنی اتفاق می افتد کم کند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از زی نیوز، سارکوپنی پدیده ای است که با افزیش سن رخ می دهد و به از دست دادن تدریجی توده و عملکرد ماهیچه های اسکلتی اشاره دارد.
سارکوپنی یکی از دلیلهای اصلی از دست دادن توده عضلانی است. بطور متوسط، تخمین زده می شود که ۵-۱۳ درصد از افراد مسن ۶۰-۷۰ ساله مبتلا به سارکوپنی هستند. این آمار برای افراد ۸۰ سال به بالا به ۱۱-۵۰ درصد افزایش می یابد.
«جوردی کالدرو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لیدا اسپانیا، می گوید: «سارکوپنی عامل اصلی کاهش عملکرد بدنی در افراد مسن شمرده می شود.»
وی در ادامه می افزاید: «عملکرد ماهیچه ای مختل شده در رابطه با سارکوپنی بر کیفیت زندگی افراد مسن تأثیر منفی می گذارد و خطر عوارض نامطلوب سلامتی همچون ناتوانی، صدمات ناشی از زمین خوردن، و مرگ و میر را بیشتر می کند.»
سارکوپنی علاوه بر تحلیل عضلات اسکلتی، سبب تغییرات مورفولوژیکی و مولکولی در اجزای مجزای سیستم عصبی عضلانی، همچون نورونهای حرکتی نخاع و اتصالات عصبی عضلانی می شود.
در این مطالعه، تأثیر دو رژیم غذایی غنی از فلاونوئید حاوی کاتچین (عصاره چای سبز) (GTE) یا فلاوانول های کاکائو بر تغییرات در رابطه با افزایش سن در سیستم عصبی عضلانی موش ها بررسی گردید.
مصرف رژیم غذایی حاوی فلاونوئیدهای بدست آمده از چای سبز یا کاکائو توانست میزان بقای موش های مسن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و از برخی تغییرات ساختاری که با پیری در اجزای سلولی مجزا سیستم عصبی عضلانی رخ می دهد پیشگیری کند.
به گفته پژوهشگران، هر دو رژیم غذایی به وضوح عصب و بلوغ اتصالات عصبی عضلانی را حفظ نموده، روند پیری عضله اسکلتی را به تأخیر انداخته و ظرفیت بازسازی آنرا زیاد کردند.
محققان می گویند: «داده های ما نشان میدهد که برخی فلاونوئیدهای گیاهی ممکنست در مدیریت تخریب سیستم عصبی عضلانی در رابطه با سن مفید باشند.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.