وزیر بهداشت خبر داد برگزاری دیدار تیم های ایران و کره جنوبی با تعداد محدودی تماشاگر

یسکافه: وزیر بهداشت از برگزاری بازی تیم های ملی ایران و کره جنوبی با تعداد کمی از تماشاگر و به شرط تزریق دو دّز واکسن آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بهره برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سرتاسر کشور، اظهار نمود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از نهادهای انقلابی است که در جهت رفع مشکل محرومان کشور فعالیت می کند و اقدامات انقلابی را در حوزه های مختلف انجام می دهد.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات مناطق محروم، امکانات اندک حوزه سلامت است و امروز خوشبختانه ۵۰ طرح حوزه سلامت در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسید و امیدواریم که با آغاز به کار این طرح ها، بخشی از مشکلات مردم در مناطق محروم را برطرف نماییم. این طرح ها حتما ادامه خواهد یافت.
وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز مردم برکت را بهتر می شناسند چون بسیاری از مردم، مشتاق تزریق واکسن کووایران برکت هستند که این واکسن توسط نهادی انقلابی و جهادی و با تلاش مجاهدانه دانشمندان ایرانی، در مدتی کوتاه ساخته شده و یکی از واکسن های باکیفیت کشور و دنیاست. علاوه بر ساخت واکسن، بنیاد برکت سال های زیادی است که در محرومیت زدایی فعال است و در حوزه دارویی هم موفقیت های قابل توجهی داشته است.
دکتر عین اللهی تصریح کرد: از دکتر مخبر که ۱۴ سال در ستاد اجرایی فعالیت انقلابی و جهادی داشته که منجر به دستاوردهای بی شماری همچون تولید واکسن برکت، داروهای مختلف و فعالیتهای محرومیت زدایی شده است، تقدیر می نماییم.
وی اظهار داشت: روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، رئیس جمهور در مورد مدیریت هوشمند کرونا صحبت کرد. در این طرح به دنبال این هستیم که بعضی از محدودیت ها را برای افرادی که واکسن تزریق کرده اند، برداریم و مردم راحتتر بتواند به زندگی و کسب و کار خود بپردازند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: حدود یک سال و نیم است که مدارس تعطیل می باشد و به صورت حضوری برگزار نمی شد و طبیعی است با واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، بازگشایی راحتتر انجام می شود. پیشبینی می شود که مقطع متوسطه از اواسط آبان ماه و مقطع دبستان بعد از انجام بررسی های کارشناسی و احیانا در آذرماه، بازگشایی شوند.
دکتر عین اللهی اظهار داشت: بازی تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی با حضور تعداد کمی از هواداران برگزار می گردد. البته این افراد باید دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه رشد جمعیت در کشور، روند مناسبی نداشته که علامت خطر برای کشور است. کشوری که به سمت سالمندی می رود، با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. بخشی از اقدامات در ارتباط با رشد جمعیت مانند درمان زوجین نابارور، در ارتباط با وزارت بهداشت است اما با همکاری همه ارگانهای موثر و نمایندگان مجلس، امیدواریم با طرح های تشویقی که عرضه می شود بتوانیم شاهد رشد مناسب جمعیت در کشور باشیم.

منبع:

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.