محققان بریتانیایی می گویند؛ ارتباط سلامت روانی کودکان با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

به گزارش یسکافه بر مبنای تحقیقات جدید، کودکانی که رژیم غذایی مملو از میوه و سبزیجات دارند از سلامت روانی بهتری برخوردار می باشند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان داده های حدود ۹۰۰۰ کودک را در ۵۰ مدرسه مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که نوع صبحانه و ناهار که توسط دانش آموزان دبستان و دبیرستانی خورده می شود به صورت قابل توجهی با سلامت روانی آنها ارتباط دارد.
یافته های این مطالعه نشان داده است که چگونه خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با سلامت روانی بهتر در میان دانش آموزان دبیرستانی ارتباط دارد و کودکانی که روزانه پنج وعده یا بیشتر از میوه و سبزیجات مصرف می کردند بالاترین نمرات را در زمینه سلامت ذهنی داشتند.
«آیلسا ولچ»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما می دانیم که سلامت روانی ضعیف یک مساله مهم برای جوانان است و احتمالاً نتایج منفی طولانی مدتی خواهد داشت.»
وی در ادامه می افزاید: «فشارهای رسانه های اجتماعی و فرهنگ مدرسه مدرن بعنوان علل بالقوه برای افزایش شیوع سلامت روانی پایین در کودکان و جوانان مطرح گردیده است.»
کودکانی که در این مطالعه شرکت کردند، خودشان انتخاب رژیم غذایی خویش را گزارش کردند و در آزمایش های در ارتباط با سلامت روانی متناسب با سن شرکت کردند که شامل نشاط، آرامش و داشتن روابط بین فردی خوب بود.
محققان دریافتند ارتباط قوی ای بین رژیم غذایی و سلامت روانی خوب در کودکان وجود دارد. کودکانی که صبحانه سنتی می خوردند نسبت به کسانی که فقط یک میان وعده یا نوشیدنی مصرف می کردند، از سلامت روانی بیشتری برخوردار بودند. اما کودکان دبیرستانی که برای صبحانه نوشیدنی های انرژی زا می خوردند، از نظر روحی و روانی، حتی از آنهایی که اصلاً صبحانه نمی خوردند، بسیار پایین تر بودند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.