ارتباطی میان واکسن کووید-۱۹ و خطر سقط جنین وجود ندارد

به گزارش یسکافه پژوهشگران برمبنای نتایج یک پژوهش جدید دریافتند: هیچ ارتباطی میان تزریق واکسن کووید-19 و خطر سقط جنین وجود ندارد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نتایج یک بررسی نشان داد: هیچ رابطه ای بین واکسیناسیون کووید-۱۹ و خطر سقط جنین در سه ماه نخست حاملگی وجود ندارد که تاکید کننده بی خطر بودن واکسیناسیون در دوران حاملگی است.

در این مطالعه پژوهشگران نسبت زنان واکسینه شده ای که در سه ماهه اول حاملگی سقط جنین را تجربه کرده بودند و بانوانی که در آخر سه ماهه اول هنوز حامله بودند، مقایسه کردند.

یکی از پژوهشگران این مطالعه از دانشکده اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی دانشگاه اتاوا و بیمارستان کودکان شرق انتاریو در کانادا اظهار داشت: هیچ شواهدی در خصوص افزایش ریسک سقط جنین بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ مشاهده نشد و تایید کننده یافته های دیگر مطالعات انجام شده در این رابطه و بی خطر بودن واکسیناسیون در دوران حاملگی است.

محققان تاکید کردند: این یافته ها برای بانوانی که در اوایل دوران حاملگی واکسینه شده اند، اطمینان بخش است و شواهد فزاینده ای را در مورد ایمن بودن واکسیناسیون کووید-۱۹ در این دوران ارائه می دهد.

به گزارش یسکافه به نقل از مدیکال اکسپرس، بگفته پژوهشگران حائز اهمیت می باشد که زنان حامله در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند برای اینکه آنان بیشتر در معرض خطر بستری شدن و نتایج ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند و مبتلاشدن به این بیماری ممکنست سبب زایمان سریع شود.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.