در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا مخبر: تاثیر واکسیناسیون بر کاهش شهرهای قرمز و آمار مرگ و میر کاملا مشهود است

جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از ظهر روز چهارشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این نشست ضمن اشاره به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش آمار واکسیناسیون در کشور، اظهار داشت: با تلاش تمام دستگاههای دولتی و وزارت خانه های مربوطه آمار واکسیناسیون در ایران بخوبی پیش می رود تا جایی که تاثیر پوشش واکسیناسیون بر کاهش شهرهای قرمز و آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در کشور کاملاً مشهود است.
معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: با تلاشهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمان و همینطور پوشش گسترده واکسیناسیون، وضعیت ابتلا، بستری و فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در کشور روند کاهشی دارد.
مخبر تاکید کرد: باید با ادامه واکسیناسیون در کشور و همینطور رعایت پروتکلهای بهداشتی اجازه ندهیم دستاوردهای کشور در ماه های اخیر در زمینه مقابله با بیماری کرونا از بین برود.
در این نشست که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان بعضی از دستگاههای دولتی حضور داشتند، گزارش هایی از وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات، صنوف و حمل و نقل کشور، روند پوشش سراسری واکسیناسیون و میزان واردات واکسن خارجی و تولید داخل عرضه شد.
دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همینطور در این نشست گزارشی از برآوردهای نیاز کشور برای واکسیناسیون با پوشش صد در صد جمعیت کشور و پوشش واکسیناسیون به تفکیک گروههای سنی بخصوص بین طلاب، دانشجویان و دانش آموزان عرضه کرد.
کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست ضمن اشاره به آمار تزریق دوز اول واکسن کرونا به بالای ۷۲ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال و پوشش صددرصدی واکسیناسیون کارکنان وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه اقدامات و ترتیبات لازم را انجام داده است.
همینطور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از نظرسنجی ها درباره میزان بالای موافقت والدین برای بازگشایی مدارس و تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان، موافقت مردم برای ایجاد محدودیت های اجتماعی برای افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند و همینطور افزایش استقبال مردم برای واکسیناسیون در کشور ارائه کرد.
در ادامه این جلسه هم وزارت خانه های کشور و راه و شهرسازی گزارشی از مدیریت هوشمند کرونا در میان اصناف، ادارات و حمل و نقل عمومی و راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند مقابله با بیماری کرونا ارائه و بر لزوم نظارت و همکاری تمام دستگاهای دولتی و وزارت خانه های مربوطه بر چگونگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نحوه ارائه خدمات به مردم در طرح مدیریت هوشمند کرونا تاکید نمودند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.