مطالعات نشان می دهد؛ رژیم غذایی گیاهی به تسکین میگرن مزمن کمک می نماید

افراد مبتلا به میگرن، از سردرددهای ضربان دار، حساسیت به نور و صدا، حالت تهوع و استفراغ رنج می برند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان در نیویورک مطالعه موردی مردی با میگرن مزمن شدید را منتشر نمودند که همه چیز را برای مهار آن امتحان کرده بودند و سپس به رژیم غذایی گیاهی روی آوردند. بر اساس گزارش محققان سردردهای این فرد به سرعت تسکین قابل توجهی یافت.
دکتر «دیوید دونایف»، متخصص در پزشکی تغذیه، نوشت: «این گزارش نشان داده است که رژیم غذایی گیاهی کامل امکان دارد یک درمان ایمن، مؤثر و دائمی برای معکوس کردن میگرن مزمن باشد.»
به گفته محققان، بیشتر از ۱ میلیارد نفر در سرتاسر جهان به میگرن مبتلا هستند که بعنوان سردردهای ضربان دار یک طرفه در سر تعریف می شود که گاهی با علایم مختلف دیگر بین ۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد.
برخی از میگرن ها دوره ای هستند، به این مفهوم که کمتر از ۱۵ روز در ماه رخ می دهند. برخی دیگر مزمن هستند که به مدت ۱۵ روز یا بیشتر میگرن در ماه به همراه علایم میگرن در هشت روز در ماه روی می دهند.
برای این که درمان میگرن موفق در نظر گرفته شود، باید دفعات و طول حملات را به نصف کم کند یا علایم را بهبود بخشد.
محققان در این مطالعه به مرد ۶۰ ساله ای که بیشتر از ۱۲ سال درگیر سردردهای میگرنی شدید بود سفارش کردند که از رژیم غذایی روزانه با غذاهای کم التهاب (LIFE) پیروی کند.
رژیم غذایی LIFE یک رژیم غذایی گیاهی غنی از مواد مغذی است. این رژیم از خوردن حداقل ۲۸ گرم سبزیجات پهن برگ سبز تیره به صورت خام یا پخته شده در روز، نوشیدن روزانه یک اسموتی سبز رنگ ۹۰۷ گرمی و محدود کردن مصرف غلات کامل، سبزیجات نشاسته ای، روغن ها و پروتئین حیوانی، بخصوص لبنیات و گوشت قرمز حمایت می کند.
پس از دو ماه پیروی از این رژیم غذایی، این مرد اظهار داشت که میگرن او به صورت قابل ملاحظه ای کاسته شده است و تنها یک روز در ماه گرفتار میگرن می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.