گزارش جدید انجمن قلب آمریکا؛ پروتئین های ضروری برای حفظ سلامت قلب و عروق را بشناسید

به گزارش یسکافه هفته جاری انجمن قلب آمریکا دستورالعمل های غذایی جدیدی را برای نحوه غذا خوردن با حفظ سلامت قلب و عروق منتشر نمود که نخستین بروزرسانی از سال ۲۰۰۶ تاکنون به حساب می آید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از ساوند هلث، لیست زیر بر مبنای آخرین سفارش های رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا است، که بهترین پروتئین های مصرفی برای حفظ سلامت قلب را معرفی می کند.
ماهی
اسیدهای چرب اُمگا ۳ موجود در ماهی به صورت مستقیم برای قلب مفید می باشد و همینطور یکی از دلایلی است که خوردن منظم آن با عمر طولانی تر مرتبط می باشد. به قول محققان، بدن ما نمی تواند اسیدهای چرب امگا ۳ بسازد، ازاین رو باید آنها را از راه غذا دریافت نماییم. ماهی هایی که دارای بیشترین امگا ۳ هستند عبارتند از: سالمون، ساردین، ماهی خال مخالی، ماهی کاد، شاه ماهی، قزل آلا و تن. ماهی سرشار از اُمگا ۳ علاوه بر این که برای قلب مفید می باشد، برای سلامت مغز هم مهم می باشد.
مغزیجات آجیلی
مغزهای آجیلی سرشار از اُمگا ۳ هستند. آجیل ها همینطور سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی هستند که با محافظت در مقابل کلسترول بالا مرتبط بوده و سبب می شوند یک غذای سالم برای قلب باشند.
سویا
مطالعات علمی ارتباط بین مصرف سویا و سطوح پایین کلسترول را نشان داده است که به صورت مستقیم با سلامت قلب و عروق مرتبط می باشد.
لوبیا، عدس، نخود
لوبیا، عدس و نخود همگی در محافظت در مقابل کلسترول بالا نقش دارند چونکه سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی هستند. خوردن یکی از این منابع پروتئین گیاهی در رژیم غذایی همینطور می تواند فشار خون را کم کند.
نخودفرنگی
نخود فرنگی اغلب بعنوان یک منبع پروتئین نادیده گرفته می شود، اما فقط به این علت که کوچک است به این مفهوم نیست که قدرتمند نیست. نخود فرنگی علاوه بر پروتئین بالا (هشت گرم در یک فنجان)، حاوی دو اسید آمینه لیزین (که به تبدیل اسیدهای چرب به انرژی کمک می کند) و آرژنین (که به بدن کمک می نماید سریع تر بعد از صدمه بهبود یابد و می تواند فشار خون را کاهش دهد) هم هست.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.