محققان کانادایی هشدار می دهند؛ مصرف شیرین کننده های مصنوعی در حاملگی و تولد نوزاد چاق

به گزارش یسکافه نتایج یک تحقیق نشان داده است مادران حاملگی که شیرین کننده های مصنوعی زیادی مصرف می کنند، با احتمال بیشتر داشتن فرزندان چاق روبرو خواهند بود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، محققان کانادایی دریافتند موش های حاملگی که از استویا یا آسپارتام (دو مورد از رایج ترین شیرین کننده ها) استفاده می کردند بچه هایی چاق تر داشتند.
محققان معتقدند این یافته ها امکان دارد در مورد مادران آبستن هم صدق کند، چونکه مجموعه ای از مطالعات دیگر مشابه آنرا در انسان ها نشان داده است.
«رایلین ریمر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالگری کانادا، اظهار داشت: «رژیم غذایی مادر در دوران حاملگی برای سلامت کوتاه مدت و بلندمدت نوزادان بسیار مهم می باشد.»
شیرین کننده های مصنوعی، یک جایگزین واقعاً مفید برای افراد مبتلا به دیابت هستند که احتیاج به مراقبت از سطح قند خون خود دارند و در عین حال از غذاهای مورد علاقه خود لذت می برند.
شیرین کننده ها مانند شکر طعم شیرینی دارند، اما چیزی که آنها را متمایز می کند این است که بعد از مصرف، سطح قند خون را افزایش نمی دهند.
محققان این مطالعه، موش های آبستن را به سه گروه تقسیم کردند. به برخی آسپارتام، به برخی دیگر استویا، و به گروه سوم موش های آبستن آب داده شد. کودکان آنها بمحض تولد، وزن شدند.
آنها دریافتند نوزادان متولد شده از مادرانی که با شیرین کننده ها تغذیه شده بودند، وزن بیشتری داشته و درصد چربی بدنشان بالاتر بود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.