زنگ اخطار کرونای جنوب کرمان به صدا در آمد

کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: رنگ بندی کرونایی  شهرهای جنوب کرمان تغییر فاحشی داشته است و این برای کادر بهداشت و درمان یک زنگ اخطار است که باید باردیگر آمادگی  لازم را بیشتر نماییم.
اصغرخیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در جلسه شورای مدیران این دانشگاه ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر بیان نمود: متاسفانه شاهد می باشیم که سوش جدید کرونا درحال ایجاد موج جدید بیماری در کشور است که بایستیکارشناسان در کنار رعایت دستورالعملهای بهداشتی نظارت جدی بر رعایت پروتکل ها در جامعه داشته باشند چون که متاسفانه سهل انگاریهائی را شاهد می باشیم که برای حوزه سلامت نگران کننده است.
وی با اشاره به اینکه رنگ بندی شهر ها تغییر فاحشی داشته است و این برای حوزه ما یک زنگ اخطار است که باید باردیگر آمادگی مان را بیشتر نماییم، اضافه کرد: هم اکنون تکمیل واکسیناسیون امری ضروریست که همکاران به جد دنبال این قضیه هستند ولی بایستی اهمیت بیشتری بر تزریق دوز سوم داشته باشیم و ابتدا از نیروهای بهداشت و درمان آغاز نماییم.
خیرخواه ضمن تاکید بر دریافت دوز سوم واکسن از جانب کارکنان بهداشت و درمان حوزه دانشگاه و با اشاره به اینکه سهل انگاری در دریافت دوز سوم واکسن یک اشتباه بزرگ است که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد، خاطرنشان کرد: در ایام اخیر موارد سرپایی در استان کرمان افزایش داشته است که به طبع آن در جنوب کرمان هم متاسفانه موارد سرپایی افزایش داشته است وپیش بینی میشود تا دو، سه هفته آینده آمار بستری ها و خدایی ناکرده مرگ و میر ها را بدنبال داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به فعال شدن، تیم های نظارتی در شهرستان و پیگری مبحث با حساسیت بیشتری تصریح کرد: موارد سرپایی ما در چند روز اخیر چیزی بیشتر از صد در صد افزوده شده است و اگر موارد سرپایی را نسبت به روزها و هفته های قبل مقایسه نماییم زنگ خطر بسیار جدی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: موارد مثبت در شهرستان های منطقه هم افزایش پیدا کرد و هم اکنون حدود 50 درصد از نمونه ها مثبت است که این یک اخطار جدی است تا سهل انگاریها سبب ورود ما به پیک بعدی نشود.
خیرخواه ضمن اشاره به شکل گرفتن باردیگر مهمانی ها و مسافرت ها بعنوان تسریع کننده انتشار کرونا در جامعه اظهار داشت: در هفته های اخیر مکانهای زیارتی و تفریحی شلوغ و پر ازدحام شده و خیلی افراد بدون رعایت پروتکل ها در مکانهای عمومی حاضر میشوند که این یک اخطار بزرگ است که اگر مردم رعایت نکنند در تعطیلات سال نو گرفتار مخاطره جدی میشویم و تهدید بالقوه جدی سلامت در انتظار همه مردم است.
وی ضمن تاکید بر تکمیل واکسیناسیون برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا اضافه کرد: سوش جدید بسیار مسری و تهدید کننده است، همکاران ما بخصوص در مراکز درمانی خیلی خوب و جانانه کار کردند و رشادت های بزرگی صورت گرفت در همین تابستان اخیر حجم بزرگی از روزانه در 700 بیمار کرونایی در بخش بیمارستان های جنوب کرمان بستری شدند، اما اگر باردیگر وارد این پیک شویم، باردیگر کادر درمان درگیر زحمات سنگینی خواهند شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.