با این میوه زوال شناختی را کاهش دهید

به گزارش یسکافه خراسان رضوی بدن ما به صورت طبیعی با افزایش سن پیر می شود و این روند شامل کاهش تراکم استخوان، چین و چروک و تغییرات در مغز است. افزایش سن به طرق مختلف بر مغز ما تأثیر می گذارد اما امکان دارد ماده غذایی وجود داشته باشد که در این مورد کمک کننده باشد.
به نقل از هلث نیوز، به قول موسسه ملی پیری ایالات متحده با افزایش سن، بخش های خاصی از مغز ما کوچک تر می شود. این بخش ها مسئول توانایی های شناختی پیچیده مانند یادگیری هستند.
افزایش سن سبب می شود که ارتباط بین سلول های عصبی در نواحی خاصی از مغز کمتر موثر باشد و بر عملکرد ذهنی تأثیر بگذارد همینطور با کاهش جریان خون در مغز التهاب افزایش یابد و امکان دارد سبب شود افراد مسن تر اسامی و کلمات را آهسته تر به خاطر آورند و در انجام کارها با مشکل بیشتری مواجه شوند و توجه به آنها سخت تر شود.
در حالیکه امکان دارد تصور نماییم که این اتفاق برای افراد مسن رخ می دهد اما نتایج مطالعات نشان می دهد که روند زوال شناختی می تواند زودتر از آنچه قبلا انتظار می رفت یعنی در اوایل ۳۰ سالگی شروع شود. با این وجود، همان گونه که مشخص شده رژیم غذایی امکان دارد به محافظت در مقابل زوال شناختی کمک نماید.
تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۷ که نتایج آن در نشریه Frontiers in Aging Neuroscience انتشار یافت، اثرات سطوح بالای لوتئین را بر عملکرد شناختی بررسی کرد. این مطالعه بر روی ۶۰ بزرگسال بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال مورد بررسی قرار گرفت و دریافت افرادی که سطوح لوتئین بالاتری داشتند، پاسخ های عصبی مشابه افراد جوان تر داشتند.
لوتئین یک ماده مغذی است که در بافت مغز و چشم تجمع می یابد و میتوان آنرا در غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، آووکادو و تخم مرغ یافت. بدن نمی تواند آنرا به تنهایی بسازد ازاین رو باید غذاهای غنی از لوتئین مصرف کنید تا سطح لوتئین خویش را افزایش دهید.
نتایج تحقیق دیگری که در همان سال در نشریه Nutrients منتشر گردید نشان داد که خوردن یک آووکادو در روز سبب افزایش سطح لوتئین در چشم می شود که نشانگرهای زیستی برای سطوح مغز است. این افزایش ها با بهبود حافظه، توجه و حل مساله مرتبط بود و تصور می شود که افزودن آووکادو به رژیم غذایی شما می تواند برای سلامت شناختی مفید باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.