روشی که از بازگشت چربی شکمی جلوگیری می کند

به گزارش یسکافه خراسان رضوی کاهش وزن مستلزم کار سخت، نظم و انضباط زیادی است. اگر در راه کاهش وزن خود موفق باشید، طبیعی است که بخواهید پیشرفت خویش را حفظ کنید. وقتی صحبت در مورد چربی شکم می شود علل بیشتری برای پیشگیری از بازگشت آن وجود دارد.

به نقل از هلث نیوز، چربی شکم در مرکز خیلی از مشکلات سلامتی همچون بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ قرار دارد. خلاص شدن از شر چربی های اضافی شکم می تواند خطر مبتلا شدن به این بیماری ها و سایر شرایط سلامتی را کم کند.

بنابراین اگر با موفقیت چربی اضافی شکم خویش را از دست داده اید، چگونه می توانید از بازگشت آن جلوگیری کنید؟ حفظ یک سبک زندگی سالم که شامل رژیم غذایی متعادل و ورزش کافی باشد، در واقع تمام آن چیزی است که برای سالم ماندن لازم است. با این وجود ترفندهایی وجود دارد که میتوان برای پیشگیری از افزایش وزن مجدد از آن بهره برد.

مهم است که برای پیشرفت در تمام زمینه های زندگی به خود پاداش دهید اما به جای پاداش دادن به خود با غذا، تجربیات یا اقلام مادی مانند لباس های نو یا آبگرم را امتحان نمایید. همینطور امکان دارد پیگیری غذاهایی که می خورید، مفید باشد تا بتوانید از بازگشت به عادات پرخوری خودداری کنید. اگر قبلا برای حفظ وزن خود کوشیده اید، می توانید وزن خویش را یک مرتبه بررسی کنید تا دریابید که باردیگر افزایش وزن را شروع کرده اید یا خیر.

هنگامی که در مورد کاهش چربی شکم صحبت می کنید، مهم می باشد که بدانید برای سالم بودن نیازی به داشتن سیکس پک(شکم ۶ تکه) قابل مشاهده ندارید. در حالیکه داشتن شکم صاف به صورت کلی نشانه خوبی از سلامتی افراد است اما لزوما به این معنا نیست که شما نسبت به فردی که چربی بیشتری در آن ناحیه دارد، سالم تر هستید. البته ژنتیک نقش مهمی در محل ذخیره چربی دارد.

دکتر مایکل نوسبام اظهار داشت: کسانی هستند که اساسا مستعد داشتن شکمی مشابه با مادر یا پدر خود هستند.

زنان بخصوص اغلب برای از دست دادن چربی دور شکم خود مشکل دارند. چربی شکم به حفاظت از اندام های تناسلی قبل و در طول حاملگی کمک می کند؛ ازاین رو معمولاً خانم ها در سنین پایین مقداری افزایش چربی شکم دارند و خلاص شدن از شر آن هم دشوار است.

مقداری از چربی شکم نباید سبب نگرانی شود؛ بخصوص اگر در محدوده وزنی سالم قرار بگیرید و سبک زندگی سالمی داشته باشید. اگر نگران چربی شکم هستید، می توانید از پزشک خود در مورد این که آیا باید به کاهش وزن فکر کنید یا خیر مشورت بگیرید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.