رونمایی از دو نوع دستگاه مهم پزشکی با حضور وزیر دفاع

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی شروع و از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان شرکت صاایران وزارت دفاع رونمایی گردید.
به گزارش یسکافه به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی در شرکت صاایرانِ وزارت دفاع اظهار داشت: این نمایشگاه برمبنای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در خصوص پشتیبانی از تولید داخلی و باهدف خنثی سازی اثر تحریم ها در تامین قطعات گلوگاهی و حساس حوزه الکترونیک دفاعی برگزار شده است.
وی با اعلان اینکه در این نمایشگاه ۲۳۱ قطعه حساس و کلیدی رونمایی شده است افزود: قطعات تولید شده به دست دانشمندان صنعت دفاعی در شرکت صاایران ۹۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلان اینکه همه صنایع به صورتی به صنایع الکترونیک وابسته هستند اضافه کرد: این صنعت یک صنعت ویژه و راهبردی است و لازم است در امتداد خودکفائی و عدم وابستگی کشور، توسعه فناوری های برتر ساز در زمینه الکترونیک، توجه به صادرات و شناسایی ظرفیت های درونی و توسعه همکاریهای دو سویه ( انتقال سرریز فناوری به بخش های ملی و خصوصی) با جدیت و اهتمام کامل مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: تحریم و فشار از ناحیه ی نظام سلطه و استکبار، هیچ گاه قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف نماید و ان شاءالله در راه اعتلای آرمان ها واهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت عزیز و شریف ایران با شتاب فزاینده مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد.
امیر رستگاری مدیر عامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز در این مراسم درباب ساخت و رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک توسط «صاایران» اظهار داشت: هم اکنون ۹ شرکت در دنیا مشغول به تولید این دستگاه هستند که صنعت تجهیزات پزشکی صاایران بعنوان دهمین شرکت دنیا به زمره تولید کنندگان این محصول فناورانه پیوسته است.

وی با بیان نیاز سالانه کشور به حدود ۵ هزار دستگاه الکتروشوک در سال اضافه کرد: این دستگاه در مراکز عمومی نظیر ایستگاه های مترو، ورزشگاه ها، سینماها، مراکز بزرگ خرید، فرودگاه ها و سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بصورت اتوماتیک می تواند یک فرد عادی و فاقد تخصص های پزشکی را راهنمایی کرده تا به بیمار گرفتار ایست قلبی کمک نماید.
مدیر عامل صاایران همین طور درباب رونمایی از اولین پروتز مفصل زانو که توسط متخصصان صنعت پزشکی سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و تولید شده است اظهار داشت: سالانه در حدود ۲۰۰ هزار پروتز زانو در کشور جهت درمان این موضع استفاده میشود که میزان مصرف آن نیز رو به افزایش بوده و هزینه های هنگفتی را به مردم و بیمه ها تحمیل می نماید.
وی با اعلان اینکه صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی این دو دستگاه پزشکی بیش از ۸۰ میلیون دلار در سال می باشد افزود: صاایران آماده است تا در کنار وزارت بهداشت درباب تولید محصولات فناورانه پزشکی و چالشی، تجهیز بیمارستان ها، راه اندازی خدمات سلامت ازراه دور و تامین سایر نیازمندی ها در زمینه صنایع الکرونیک با بهره گیری از شبکه نخبگان این سازمان و شرکت های دانش بنیان بعنوان خدمتگزار مردم حاضر باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.