راهکارهای خانگی مقابله با کرونا در حاملگی و شیردهی

قزوین یک متخصص طب سنتی اظهار داشت: در زمان مبتلاشدن به کرونای اُمیکرون بهتر است صبحانه کره با کمی عسل و مغزبادام مصرف شود؛ برای ناهار و شام سوپ حاوی گشنیز بهتر است البته در حاملگی از جعفری استفاده نشود، همین طور خورشت به با آلو و گوشت مرغ و همین طور خورشت آلو اسفناج نیز برای وعده نهار و شام مناسب می باشد.
دکتر مرضیه بیگم سیاهپوش در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: به سبب نبودن مستندات کافی در خصوص ایمن بودن گیاهان دارویی در حاملگی و شیردهی بصورت کلی مصرف گیاهان دارویی در این 2 زمان ممنوع بوده و تنها در مورد تعدادی از گیاهان با احتیاط و تحت نظر پزشک مجاز است پس منطقی تر آنست که از غذا یا غذا داروها در این 2 گروه استفاده نمائیم.
وی افزود: درباب وعده های غذایی در زمان مبتلاشدن به کرونا اُمیکرون اشاره کرد: بهتر است صبحانه کره با کمی عسل و مغزبادام مصرف شود؛ برای ناهار و شام سوپ حاوی گشنیز بهتر است البته در حاملگی از جعفری استفاده نشود، همین طور خورشت به با آلو و گوشت مرغ و همین طور خورشت آلو اسفناج نیز برای وعده نهار و شام مناسب می باشد. همین طور شربت عسل آبلیمو، فالوده سیب، آب سیب و به پخته بهترین میان وعده هستند.
این متخصص طب سنتی اشاره کرد: برای ضعف و بی حالی مکیدن عسل موم دار، فالوده و مربای سیب، شیره انگور و آب ماهیچه گوسفندی مناسب هستند البته در مکیدن عسل موم دار افراط نشود. البته ضعف و بی حالی شدید با بی اشتهایی یا بدون بی اشتهایی ممکنست نیاز به بررسی پزشک داشته باشد.
وی اشاره کرد: برای درمان «تب» پاشویه با آب ولرم و ماءالشعیر طبی مناسب می باشد البته باید توجه داشت ممکنست برای کنترل تب به مصرف قرص استامینوفن نیاز باشد؛ تب شدید که با دارو پایین نیاید، تب با بی حالی شدید، سردرد شدید یا نشانه های دیگر و تب بیشتر از ۵ روز خصوصاً در حاملگی باید توسط پزشک بررسی شود.
سیاهپوش بیان کرد: برای تهوع و استفراغ مصرف آب انار و یا رب انار، کباب سینه مرغ همراه با کمی سماق و یا لیمو ترش و نارنج، بوییدن سیب نارنج و لیمو، مربای زنجبیل و دمنوش به پس از غذا سفارش می شود.
وی افزود: در اسهال یا استفراغ شدید که منجر به کم آبی بدن شود حتما باید مایعات کافی و تنظیم شده به مادر حامله یا شیرده رسانده شود در اینجا بر حسب صلاح دید پزشک سرم خوراکی یا تزریقی و دارو تجویز می شود.
این متخصص طب سنتی متذکر شد: در درمان اسهال نیز آب انار یا رب انار، کباب سینه مرغ همراه با کمی سماق، لیمو ترش تازه یا نارنج و مصرف دمنوش به پیش از غذا سفارش می شود.
وی اشاره کرد: برای درمان سردرد مالیدن روغن بنفشه به پیشانی و شقیقه سفارش می شود البته سردردی که با مُسکن های ساده و راهکارهای معمولی تسکین پیدا نکند یا همراه با علائمی مانند بی حالی شدید منگی و خواب آلودگی باشد نیاز به بررسی توسط پزشکی دارد.
سیاهپوش اشاره کرد: برای درمان سرفه انجیر و لعاب به دانه آن هم با احتیاط سفارش می شود چنانچه سرفه خصوصاً در حاملگی با راهکارهای ساده کنترل شود و یا این که شدت یابد باید توسط پزشک بررسی شود.
این متخصص طب سنتی در آخر تصریح کرد: برای درمان یبوست نیز سوپ سبزیجات با آلو و روغن زیتون، مصرف انجیر خیسانده با مغز گردو یا بدون مغز گردو و استفاده از اسفناج، کاهو، تمرهندی و ماءالشعیر طبی سفارش می شود. باید توجه داشت که همیشه حتی در غیر از ایام حاملگی و شیردهی یبوستی که همراه با عدم توانایی در دفع گاز باشد باید بطور اورژانسی بررسی شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.