ادعای جدید محققان دانشگاه آکسفورد؛ مصرف زیاد سبزیجات باعث جلوگیری از بیماری قلبی نمی گردد

به گزارش یسکافه اغلب گفته می شود که خوردن مقدار زیادی سبزیجات کلید زندگی طولانی و سالم می باشد. اما نتایج یک تحقیق بزرگ در بریتانیا نشان داده است که این شیوه به پیشگیری از بیماری قلبی کمکی نمی نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه آکسفورد داده های ۴۰۰ هزار بریتانیایی را که به مدت ۱۲ سال تحت نظر بودند، بررسی کردند. در این زمان ۱۸۰۰۰ نفر گرفتار مشکلات قلبی عمده مانند حمله قلبی یا سکته شدند.
از شرکت کنندگان پرسیده شد که روزانه چه مقدار سبزی می خورند و میزان مصرف آنها با میزان بیماری قلبی مقایسه شد.
به طور کلی، گروهی که بیشتر سبزیجات خام مصرف می کردند، ۱۵ درصد کمتر از افرادی که کمترین سبزیجات را مصرف می کردند، گرفتار بیماری قلبی شدند.
این مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف زیاد سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج و نخود فرنگی، اثر محافظتی در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی ندارد.
این گزارش نشان داده است که هرگونه ارتباط بین مصرف سبزیجات و سلامت قلب به این علت است که افرادی که زیاد سبزیجات می خورند در سایر جنبه های زندگی خود هم سالم تر عمل می کنند.
دکتر «بن لیسی»، یکی از نویسندگان این مقاله، اظهار داشت: «داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن سالم، بخش مهمی از حفظ سلامت و کاهش خطر ابتلاء به بیماری های عمده، همچون برخی سرطان ها است.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.