محققان می گویند؛ مصرف اسیدآمینه های سولفور و ریسک بیماری قلبی

یسکافه: برمبنای تحقیقات اولیه، خوردن بیش از اندازه مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه سولفور ممکنست خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی عروقی و مرگ را افزایش دهد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، اسیدهای آمینه سولفور که عمدتا در پروتئین هایی مانند گوشت گاو، مرغ و لبنیات یافت می شود برای متابولیسم و سلامت کلی بدن ضروری هستند.
«لیلا الشعار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، می گوید: «این یافته ممکنست نشاندهنده این مساله باشد که چرا افرادی که رژیم های غذایی با تاکید بر غذاهای گیاهی سالم مصرف می کنند، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی گوشت و غذاهای لبنی مصرف می کنند، کمتر به بیماریهای قلبی عروقی مبتلا می شوند.»
محققان داده های ۱۲۰، ۶۹۹ نفر را در دو مطالعه ملی بلندمدت تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان هر دو تا چهار سال یک دفعه پرسشنامه های بهداشتی دقیق، همچون سوالات مربوط به رژیم غذایی خودرا تکمیل کردند.
به طور متوسط، شرکت کنندگان بیش از دو برابر مقدار سفارش شده روزانه اسیدهای آمینه سولفور، عمدتا بوسیله مصرف گوشت گاو، مرغ و شیر دریافت می کردند.
محققان دریافتند که در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار از این مواد غذایی را می خوردند، افرادی که بیشترین اسیدهای آمینه سولفور را مصرف می کردند، در طول دوره ۳۲ ساله مطالعه، سالانه با ۱۲ درصد افزایش ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی و ۲۸ درصد افزایش ریسک مرگ در اثر این بیماری روبرو بودند.
چندین مطالعه بر روی حیوانات در چند دهه گذشته نشان داده است که محدود کردن این نوع اسیدهای آمینه- خصوصاً متیونین و سیستئین- روند پیری را به تعویق می اندازد و به حیوانات کمک می نماید تا زندگی طولانی تری داشته باشند.
الشعار اظهار داشت: «مردم می توانند میانگین نیاز تخمینی خود به اسیدهای آمینه سولفور- ۱۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز- را بوسیله منابع گیاهی نظیر حبوبات، مغزیجات آجیلی و سویا یا ماهی تامین کنند.»

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.