انجمن قلب آمریکا اعلام کرد؛ مصرف فلاوونوئیدها بهترین راه تقویت سلامت قلب و مغز

به گزارش یسکافه مطالعات نشان می دهد که فلاوونوئیدها طیف وسیعی از فواید سلامتی، از مبارزه با سرطان و کاهش خطر بیماری های قلبی تا حفظ عملکرد مغز را فراهم می کنند. همینطور در مبارزه با چین و چروک هم مفید هستند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «کریستینا پترسن»، محقق ارشد از دانشگاه فناوری تکزاس، می گوید: «دلیل اصلی مفید بودن فلاوونوئیدها این است که اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند.»
آنتی اکسیدان ها به مبارزه با التهاب و پیری کمک می کنند. فلاونوئیدها همینطور دارای خواصی هستند که می توانند به پیشگیری از لخته شدن خون کمک کنند.
مطالعات نشان داده است که فلاوونوئیدهای موجود در مواد خوراکی مانند انواع توت ها، سیب و گلابی امکان دارد بر باکتری های روده تاثیر گذاشته و فشار خون را کاهش دهند.
به همین دلیل، فلاونوئیدها نقش اصلی را در رژیم غذایی مدیترانه ای، DASH و MIND ایفا می کنند؛ این رژیم های غذایی بیشتر توسط متخصصان سلامت قلب و مغز سفارش می شود. به طور عمده هر سه این نوع رژیم ها، تمرکز زیادی روی میوه های سرشار از فلاوونوئید، سبزیجات، آجیل ها و لوبیا دارند.
به گفته محققان، فلاونوئیدها در طیف گسترده ای از میوه ها، سبزیجات و سایر غذاها یافت می شوند که قرار دادن آنها در رژیم غذایی دشوار نیست. آنها در انواع توت ها، گیلاس، سیب، انگور، تره فرنگی و سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، کاهو و کلم پیچ یافت می شوند. همینطور در سیر و پیاز، چای، شکلات تلخ و سویا هم وجود دارند.
محققان سفارش می کنند خوردن غذاهای تازه و کامل بهترین راه برای دریافت فلاوونوئیدهای مورد نیاز است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.