محققان می گویند؛ رژیم غذایی گیاهی در کاهش درد روماتیسم موثر است

محققان می گویند رژیم گیاهخواری می تواند به کاهش درد ناشی از روماتیسم مفصلی کمک نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی می تواند با کاهش التهاب و تورم باعث کاهش درد در مبتلایان به روماتیسم مفصلی شود.
محققان می گویند پیروی از رژیم غذایی گیاهی می تواند به کاهش درد و التهاب در رابطه با روماتیسم مفصلی تا ۵۳ درصد کمک نماید.
این مطالعه شامل ۴۴ بزرگسال مبتلا به روماتیسم مفصلی بود. شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته تحت رژیم گیاهخواری قرار گرفتند. سپس غذاهایی که سبب التهاب می شوند به مدت ۳ هفته حذف شدند.
در یک گروه، غذاهای حذف شده در خلال ۹ هفته باردیگر وارد رژیم غذایی شدند. در گروه دیگر مرحله مکمل آغاز شد.
«لان بن آشر» متخصص تغذیه در مرکز پریتیکین فلوریدا، اظهار داشت: «علائم در رابطه با روماتیسم را میتوان کاملاً از راه اصلاح عادات غذایی مدیریت و بهبود بخشید.»
وی در ادامه اضافه کرد: «رژیم های گیاهخواری امکان دارد به علت خواص ضدالتهابی شأن، مزایای قابل توجهی داشته باشند.»
به گفته اشر، «روماتیسم یک بیماری التهابی است و بمحض از بین رفتن منابع اضافی سدیم، بخصوص در غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده، کاهش مصرف چربی های اشباع شده و چربی ترانس موجود در گوشت قرمز و لبنیات پرچرب و شیرین کننده های غلیظ موجود در نوشیدنی های شیرین شده با شکر و دسرهای شیرین، در عرض چند روز خیلی از بیماران شاهد تسکین قابل توجهی از علایم خواهند بود.»
به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی پر از غذاهای گیاهی کامل است که سطح بالاتری از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیتوکمیکال ها و ویتامین ها دارند که با کاهش التهاب، که ریشه آرتروز و روماتیسم است، مرتبط هستند.
محققان سفارش می کنند اگر از درد روماتیسم مفصلی رنج می برید، حذف گوشت قرمز و فرآوری شده نخستین قدم است. چونکه رژیم های حاوی گوشت قرمز و فرآوری شده، غذاهای فرآوری شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و چربی های اشباع شده سبب التهاب می شوند.
آنها خاطرنشان می کنند رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر یک عنصر کلیدی برای کاهش التهاب و کنترل درد و تورم ناشی از روماتیسم مفصلی است.
از نظر کارشناسان، فهرست غذاهایی که باید حذف شوند عبارتند از:
• گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده
• غذاهای فرآوری شده
• غذاهای دارای افزودنی های زیاد مانند غذاهای سرخ شده
• انواع مشروبات الکلی (آبجو، شراب)
• غذاها و نوشیدنی های شیرین
• کربوهیدرات های حاوی گلوتن برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن غیرسلیاک

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.