در گزارش یسکافه مطرح شد؛ غذاهایی که موجب تشنگی روزه داران می شود

به گزارش یسکافه متخصص طب سنتی اظهار داشت: به روزه داران سفارش می شود در ماه مبارک رمضان از مصرف غذاهای شور، پر ادویه و سرخ کردنی پرهیز شود.

علیرضا یارقلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباب تشنگی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از معضلات روزه داران در ماه مبارک رمضان احساس تشنگی زیاد است که ناشی از افزایش حرارت و خشکی بیش از اندازه اندام های داخلی بدن مانند معده، مغز، کبد، قلب و ریه است.
وی اضافه کرد: به روزه داران سفارش می شود در ماه مبارک رمضان از خوردن غذاهای شور، سرخ کردنی، پر ادویه، تند و کنسروی و همین طور فست فودها پرهیز کنند.
این متخصص طب سنتی با اشاره به این که غذاهای گرم و خشک و همین طور پرخوری و درهم خوری نیز می تواند موجب تشنگی شود، اشاره کرد: در خوردن مواد غذایی شیرین و قندهای مصنوعی باید پرهیز شود و روزه داران فعالیت بدنی سنگین، استرس و عصبانیت نیز نداشته باشند.
یارقلی با تاکید بر این که غذاهای کم چرب و همین طور ترش می تواند مانع تشنگی شود، گفت: در پختن غذاها از چاشنی هایی مانند آب نارنج، آلو بخارا، آبلیموی تازه و رب انار در وعده سحری (برای افرادی که مزاج گرم دارند) استفاده گردد و مصرف میوه جات و سبزیجات نیز به میزان کافی باتوجه به مزاج و دو ساعت پس از افطار به روزه داران سفارش می شود.
به گفته وی، آب و نوشیدنی هایی مانند ماءالشعیر طبیعی در فاصله بین افطار و سحر و همین طور فالوده سیب با فاصله از افطار و تخم خرفه نیم کوب خیسانده در دوغ نیز سفارش می شود.
این متخصص طب سنتی به دلیلهای یبوست در روزه داری اشاره و اشاره کرد: کاهش حرکت روده ها و مصرف کم مایعات و استفاده کم از مواد غذایی فیبر دار و نداشتن تحرک بدنی همچون دلیلهای یبوست در روزه داران است.
متخصص طب سنتی اظهار داشت: بهترین میوه ها از افطار تا سحر، خیار، سیب و آب سیب است که باتوجه به مزاج روزه داران سفارش می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.