در مجلس قرائت شد گزارش نحوه توزیع منابع اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا

یسکافه: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گزارش نحوه توزیع یک میلیارد یورو تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا را قرائت کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد آخرین وضعیت پرداخت مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و نحوه توزیع منابع اختصاص یافته از این محل را بررسی کردند.
محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن قرائت این گزارش، بیان کرد: دولت وقت برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی جهت مقابله با نتایج این ویروس را از مقام معظم رهبری درخواست کرد. متعاقب موافقت معظم له با این درخواست برداشت از حساب صندوق توسعه ملی و واریز معادل ریالی آن به حساب دستگاه های اجرائی ذی ربط انجام شد. در این جهت شورای عالی امنیت ملی کشور طی مصوبه شماره ۷۳۷ تمهیداتی را در این عرصه اتخاذ نمود. در ردیف ۸ بند الف این مصوبه آمده است بمنظور رفع موانع و مشکلات مالی و حسابرسی احتمالی در پروسه تامین، تولید و توزیع اقلام و تجهیزات مرتبط کمیته سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان و نماینده دادستان کل کشور در ذیل ستاد تشکیل می گردد. موضوعات مربوط بعد از جمع بندی در این کمیته با حضور نمایندگان دیوان محاسبات کشور و بازرسی کل کشور بدون حق رای جهت تصمیم گیری به ستاد ملی مقابله با کرونا ارجاع می شود.
ادامه دارد…

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.