سالمندی و جمعیت از اولویت های مهم حوزه بهداشت

به گزارش یسکافه معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: موضوع بیماریهای غیرواگیر، سالمندی، جمعیت و سلامت دهان و دندان همچون اولویت های حوزه بهداشت است که دانشگاه ها باید در این راه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر کمال حیدری در همایش معاونین اجرائی معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بیان کرد: باید دقت کنیم که دشمن از هر طرفی در پی ضربه زدن به ما است و بتازگی نیز ابعاد اقتصادی را اهرم فشار قرار داده است بدین سبب نقش معاونان اجرائی بعنوان افرادی که مدیریت اقتصادی مجموعه شان را برعهده دارند، بسیار مهم می باشد. در زمینه وزارت بهداشت نیز همیشه با کمبود منابع مالی مواجه بوده ایم، پس مدیریت اقتصادی در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردارست.

وی اظهار نمود: حدود دو سال با کرونا درگیر بودیم و مدیریت این بیماری منجر گردید که خیلی از اقداماتمان کمرنگ شود که باید هرچه سریعتر به آنها بپردازیم.

حیدری اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهداف سلامت دست پیدا نماییم، باید سرمایه گذاری کافی و موثری در این عرصه داشته باشیم و از جانب دیگر فرآیندها نیز باید اصلاح گردد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: استانها و شهرستان ها پتانسیل ها و توانمندی های مختلفی دارند و برگزاری اینطور جلسات کمک می نماید که ایده ها و نظرات همه شنیده شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده صحیح از منابع مالی، خطاب به دانشگاه ها اظهار داشت: در ساخت و ساز پروژه های حوزه سلامت باید حساسیت بیشتری داشته باشید و بر کار پیمانکاران حتما نظارت کنید.

حیدری ضمن تاکید بر پیش گیری از بیماریها اظهارکرد: باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیریم و کمک نماییم مردم کمتر بیمار شوند و یا این که بتوانند سلامت شان را بموقع پایش، کنترل و مراقبت کنند بدین سبب باید در این راه گام برداریم و امکانات و شرایط تشخیص و پایش سلامتی را بیش از پیش فراهم نماییم. دراین زمینه می توان از ظرفیت خیّرین نیز کمک گرفت.

وی اظهار داشت: برخی حوزه ها مانند بیماریهای غیرواگیر، سالمندی، جمعیت و بهداشت و سلامت دهان و دندان، همچون اولویت های حوزه بهداشت است که دانشگاه ها باید در این راه بیشتر تلاش کنند.

حیدری اشاره کرد: مدیران نباید گرفتار روزمرگی شوند. مدیری موفق است که ساختار را اصلاح کند، از جانب دیگر یکی از راه های مقابله با دشمن، کادرسازی و نیروسازی است بدین سبب باید افرادی در مسئولیت های مهم منصوب شوند که عشق به خدمت داشته باشند. ما امانت دار خون شهدا هستیم و برای پاسداشت خون شهدا و پیشبرد اهداف انقلاب باید نیروی انسانی توانمند را به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم در زمینه بهداشت، نظارت بر فرآیندها است. اگر نظارت نباشد هیچ اقدامی به درستی پیش نمی رود.

بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت در آخر اظهارکرد: اهتمام کنید نشاط و انگیزه را در نیروی انسانی افزایش دهید، این انگیزه فقط با مسائل مالی به وجود نمی آید، بلکه احترام و کرامتی که برای آنها قائل می شوید، از ارزش والاتری برخوردارست. درست است که هر انسانی برای خدمتی که ارائه می دهد، حقوق و مزد دریافت می کند اما این مساله نباید موجب شود که وجه انسانی و معنوی آنها را از یاد ببرید. قدردان بودن از پرسنل می تواند نشاط و انگیزه را در آنها افزایش دهد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.