مطالعات نشان می دهد؛ مصرف مکمل ها در حاملگی عوارض زایمان را می کاهد

یسکافه: نتایج حاکی از آنست که آهن به همراه اسید فولیک و ویتامین ها در کاهش نتایج نامطلوب زایمان در مقایسه با آهن یا اسید فولیک به تنهایی بهتر است.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، یک مطالعه شش ساله روی حدود ۱۰۰ هزار زن در بوتسوانا شواهد جدیدی ارائه کرده است که نشان میدهد مصرف روزانه مکمل های غذایی آهن، اسید فولیک و مکمل های ویتامین در حاملگی می تواند عوارض بدو تولد را کم کند.
محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که مکمل های آهن و اسید فولیک (IFAS)، و همین طور آهن و اسید فولیک بعلاوه ویتامین های ضروری و مواد معدنی (MMS)، در مقایسه با آهن یا اسید فولیک به تنهایی، با نرخ پایین تر تولد نوزادان با وزن کم و سایر عوارض در زمان زایمان مرتبط می باشد. برای مثال، نرخ تولد با وزن کم برای بانوانی که رژیم غذایی شأن حاوی ریزمغذی های گوناگون بود، کمتر از ۱۰.۵ درصد بود، که کمترین میزان در میان هر گروه مقایسه است.
«الن کانیگلیا»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «نتایج ما از سفارش فعلی سازمان جهانی بهداشت حمایت می کند که زنان حامله باید روزانه مکمل آهن و اسید فولیک مصرف کنند، اما همین طور شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که مکمل های چند ریز مغذی مزایای بیشتری نسبت به IFAS دارند.
حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کودکانی که هر سال در سراسر جهان متولد می شوند، وزن کم هنگام تولد دارند که بعنوان وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم در هنگام تولد تعریف می شود. وزن کم هنگام تولد که به طور معمول با زایمان زودرس اتفاق می افتد، با افزایش قابل توجه خطر ابتلاء به بیماریهای دوران کودکی و مرگ و بیماریهای بعدی در زندگی مانند دیابت و بیماریهای قلبی عروقی هم راه است. بیشترین نرخ تولد با وزن کم در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا رخ می دهد.
برای کمک به کاهش نرخ تولد نوزادان با وزن کم و عوارض مربوط به آن در هنگام تولد، سازمان جهانی بهداشت برمبنای شواهد کارآزمایی بالینی قابل توجهی، IFAS روزانه را در طول بارداری، در همه شرایط سفارش می کند. همین طور شواهد کارآزمایی بالینی حاکی از آنست که MMS روزانه پیش از تولد شامل آهن و اسید فولیک به همراه ویتامین ها (A، C، D، E، B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲) و مواد معدنی/فلزات (ید، سلنیوم، روی، مس) ممکنست برتر از IFAS باشد.
با این حال، نیاز به شواهد بیشتری برای فواید MMS، خصوصاً باتوجه به IFAS، در محیط های واقعی، و در زنان پرخطر مانند زنان مبتلا به HIV وجود دارد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.