جایگزین های طبیعی مسکن ها

لرستان یک متخصص طب سنتی اظهار داشت: میتوان برای قرص های مسکن هفت جایگزین طبیعی پیدا کرد.
نعمت اله مرادی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: مطالعات اخیر نشان داده است مُسکن های مختلف به علت عوارض جانبی گزینه مناسبی برای کاهش درد نیستند و میتوان از جایگزین های طبیعی برای کاهش درد بهره برد.
وی افزود: معمولاً از داروهای غیر التهابی ضد استروییدی مانند ایبوپروفن برای تسکین درد استفاده می شود؛ این دارو و مسکن های مشابه گرچه بسیار شایع هستند؛ ولی به علت عوارض جانبی منع مصرف دارند و سفارش می شود که از روش های طبیعی برای کاهش درد استفاده گردد.
مرادی ضمن اشاره به اینکه میتوان برای قرص های مسکن هفت جایگزین طبیعی پیدا کرد، اضافه کرد: تحقیقات نشان می دهد زنجبیل مؤثرترین جایگزین ایبوپروفن و داروهای مشابه است. این ماده غذایی سبب کاهش التهاب و افزایش گردش خون می شود که میتوان این گیاه را به صورت دم کرده یا ادویه بهره برد.
این متخصص طب سنتی اضافه کرد: روغن زیتون حاوی ترکیباتی به نام است که خاصیت ضد التهابی دارد و در بدن مانند ایبوپروفن عمل می کند، این ترکیب مانع از ترشح دو آنزیم می شود که در احساس درد نقش دارند.
وی افزود: نعنا حاوی ترکیبات ضد التهابی مشابه ایبوپروفن است و میتوان این گیاه را به صورت تازه، دم کرده یا خشک بهره برد.
مرادی ضمن اشاره به اینکه ویتامین C به کاهش التهاب و تقویت بافت همبند کمک می نماید که در کاهش درد موثر است، اظهار داشت: میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین هستند. توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس، تمشک و سیب قرمز سرشار از این ماده ضد التهابی هستند.
این متخصص طب سنتی ضمن اشاره به ضرورت رعایت رژیم غذایی ضد التهابی، اظهار داشت: انواع کلم، سیر، پونه و نعنای خشک، پودر کاکائو، کرفس، شکلات سیاه، تخم کتان، فندق، رزماری، آویشن خشک، زغال اخته، زیتون سیاه، آرد سویا، سرکه، هویج، انگور، گلابی، شیرسویا، شلیل، سیب زمینی، بادام، مارچوبه، سیب، چای سیاه و سبز، اسفناج، موسیر، پیاز و انواع توت خواص ضد التهابی دارند و در کاهش درد موثر هستند.
وی بیان نمود: اسیدهای چرب امگا ۳ خواص ضد التهابی دارند و جایگزین ایبوپروفن هستند، همینطور زردچوبه، ویتامین A و E، روی و سلنیوم هم در کاهش درد موثر هستند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.