نشست فوری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: بیش از 6000 مورد مبتلاشدن به بیماری آبله میمونی در جهان گزارش شده که برگزاری نشست فوری دراین زمینه ضرورت دارد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، در شیوع اخیر بیماری آبله میمونی بیش از ۶۰۰۰ مورد مبتلاشدن در ۵۸ کشور جهان گزارش شده است.
“تدروس آدهانوم”، دبیر کل این سازمان اظهار داشت: آژانس سازمان ملل در ایام آینده کمیته ای تشکیل خواهد داد که در مورد اعلام شیوع بیماری به عنوان وضعیت اضطراری که بالاترین سطح هشدار سازمان جهانی بهداشت است، بحث و بررسی شود.
در جلسه ای که قبل از این در ۲۷ ژوئن برگزار شد، این کمیته تصمیم گرفت که شیوع بیماری در سطح جهان هنوز یک وضعیت اضطرار بهداشت عمومی نیست.
آدهانوم با اعلان اینکه حدود ۸۰ درصد موارد مبتلاشدن به این بیماری در اروپا گزارش شده، گفت: همچنان نگران گستردگی ویروس در سراسر جهان هستم و وجود کمبودهایی در تشخیص بیماری به این مفهوم است که موارد بیشتری از مبتلایان ناشناخته باقی می مانند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، آبله میمونی که از اوایل ماه مه در سراسر جهان گسترش یافته یک عفونت ویروسی بطور معمول خفیف است و موجب بروز علائمی مشابه با آنفلوآنزا و بثورات پوستی می شود.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.