ابزار بوش؛ کاربردهای انواع مختلف ابزار

ابزارهای برقی توسط برخی از شناخته شده ترین و پیشروترین برندها در دنیا تولید و ساخته می شوند که هر برند ویژگی های منحصر به فردی را به محصولات خود ارائه می دهد تا عملکرد را به حداکثر برساند و راحتی و ثبات را در هنگام استفاده تضمین کند.

آشنایی با ابزارآلات

ابزار وسایلی هستند که می توانند توانایی فرد را برای اصلاح ویژگی های محیط اطراف گسترش دهد و استفاده انسان ها از ابزار به صدها هزار سال قبل برمی گردد که از ابزارهایی برای ساخت ابزارهای دیگر استفاده می کردند. ابزار آلات اولیه ساخته شده از موادی مانند سنگ، استخوان و چوب و … بودند و به تدریج ابزارهای پیچیده ‌تر نیز تولید شدند.

امروزه ابزار موجود در بازار را به طور کلی می توان به دو دسته ابزار اصلی شامل ابزار برقی و ابزار دستی طبقه بندی نمود که هر کدام دارای کارکردها یا اهداف خاص خوشان می باشند و بنا بر کاربردشان خرید ابزار مورد نظر صورت می گیرد. ابزار دستی به هر نوع ابزاری اطلاق می شود که بتوان با دست از آن استفاده کرد و به هیچ موتور یا نیروی الکتریکی نیاز ندارد. ابزار برقی نیز به هر ابزاری گفته می شود که برخلاف ابزار دستی، به منبع انرژی مانند باتری، برق، گاز یا چیز دیگری غیر از تلاش انسان متکی باشد. ابزارهای برقی توسط برخی از شناخته شده ترین و پیشروترین برندها در دنیا تولید و ساخته می شوند که هر برند ویژگی های منحصر به فردی را به محصولات خود ارائه می دهد تا عملکرد را به حداکثر برساند و راحتی و ثبات را در هنگام استفاده تضمین کند. ابزار آلات برقی با استانداردهای بالا ساخته شده و ایمنی در آنها اهمیت بالایی دارد.

 

ابزار آلات دستی

ابزارهای دستی از ملزومات اولیه حتی برای انجام کوچکترین کارهای خانگی هستند و همانطور که گفته شد به هیچ موتور یا نیروی الکتریکی نیاز ندارند. متداول ترین ابزارهای دستی برای مصارف عمومی عبارتند از:

– چاقوی صنعتی: هر کیت ابزار خانگی باید یک چاقوی صنعتی داشته باشد که از آنها برای باز کردن جعبه ها، حروف یا برش مواد نه چندان سخت استفاده شود. برای اقدامات ایمنی، باید اطمینان داشت که تیغه چاقو در صورت عدم استفاده، مکانیزم قفل داشته باشد.

– قیچی: رایج ترین ابزاری که در دسته ی ابزارآلات دستی قرار می گیرد، قیچی است که می تواند در باز کردن بسته ها یا جعبه ها و موارد متداول دیگر نیز مفید باشد.

– پیچ گوشتی: پیچ گوشتی ها در اشکال و اندازه های مختلف توسط سازندگان ابزار دستی تولید و عرضه می شوند که یکی دیگر از ابزارهای ضروری در کیت ابزار آلات دستی است. پیچ گوشتی از تیغه هایی با عرض و طول های مختلف ساخته شده که برای اهداف خاص مناسب می باشد. تیغه ی پیچ گوشتی ها از فولاد کربن آهنگری ساخته شده که برای سختی عملیات حرارتی می شود. دسته ی آن نیز از پلاستیک با کیفیت بالا ساخته می شود تا چسبندگی خوبی داشته باشد. از انواع پیچ گوشتی می توان برای پیچاندن یا بازکردن میخ روی هر سطحی، برای سفت کردن لولاها، نصب کلیدهای روشنایی یا مونتاژ مبلمان و … استفاده کرد.

– چکش: چکش ها از یک چوب بلند چوبی ساخته شده اند که به یک بلوک فلزی متصل شده است به گونه ای که می توانند نیروی زیادی را در یک منطقه کوچک ایجاد کنند. از انواع چکش می توان برای کوبیدن میخ، شکستن اجسام و آهنگری فلز استفاده نمود.

– آچار: از آچار برای گرفتن و چرخاندن اجسام، جهت شل کردن یا سفت کردن مهره ها و پیچ ها، لوله کشی و … استفاده می شود.

– انبر: انبر ابزار دستی رایجی است که تقریباً در هر جعبه ابزاری یافت می شود و از آنها برای محکم نگه داشتن اجسام، خم کردن یا صاف کردن سیم ها، برش سیم ها، برداشتن میخ یا سوزن های ریز و … استفاده می شود.

 

فروشگاه ابزار بوش فعالیت خود در زمینه فروش ابزار آلات دستی، برقی و صنعتی از سال ۱۳۶۵ تحت عنوان ابزار بهزادی آغاز نموده و با کسب کردن اعتبار و نام خوش در بازار، امروز نماینده رسمی طیف وسیعی از برند های معتبر و خوش نام ابزار می باشد.

آدرس سایت : https://abzarbosch.com/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.